tisdag 28 februari 2023

Bennys fjärde blogginlägg

Bruttan är en aning överkänslig, ja. Men hon har fördelar också.

Igår påbörjade hon en plankstreak. En plankstreak betyder att man gör plankan varje dag i oöverskådlig framtid. Inte dåligt för en kvinna i hennes ålder. Det visar att hon har pannben.

Det var första fördelen.

Andra fördelen: Hon är passionerad. Och där kompletterar vi varandra bra, för jag är snarare lagd åt det motsatta hållet. Jag skulle inte säga att jag är apatisk eller likgiltig, men sval. Sansad.

Tredje fördelen: Hon har fast tjänst i kommunen, på ett bibliotek. Det ger stabilitet till vår ekonomi, vilket är bra med tanke på att jag är min egen. 


Men Benny! Var det allt?!

Får man lust att utbrista.

2 kommentarer:

Karin sa...

Jamen Bruttan får väl vara glad att hon får vara tacksam! Passionerad, minsann, som ses som en fördel. Det räcker långt.

nillas liv på pinnen sa...

Karin: Passionerad måste absolut ses som en fördel. Där håller jag med Benny till 100 %.