söndag 12 februari 2023

Bloggstreak

Nu har jag bloggat fyrtiofem dagar i rad. Man kan kalla det en streak. I somras påbörjade jag en runstreak, och den varade i TA DA fyrtiofem dagar. Sen sa mina fötter ifrån, i synnerhet den ena (som också gör ont i detta nu). Detta trots att jag bara sprang i gångtempo i tjugo minuter. Varje dag, dårå.

När jag säger gångtempo så menar jag verkligen det. En kilometer på ca tio minuter. Det hände att folk gick om mig när de var ute och promenerade. Eller, det hände en gång, så 'folk' är en överdrift. En gubbe var det, när jag sprang i ett elljusspår här inne i stan. Irriterande, men jag försökte se ut som att detta moment ingick i något större. 

Förutom några få gånger i elljusspåret sprang jag i 'min' skog ute på landet. Den är befriande tom på andra människor. Får man syn på någon så är det ett vildsvin eller ett rådjur. Oftast ett rådjur. 

Hursomhelst. Min bloggstreak ska pågå i minst trehundrasextiofem dagar. Helst resten av mitt liv. Funderar också på att starta en plankstreak. En minutplanka om dagen. Med hopp om att ingen kroppsdel går sönder av ansträngningen. (Min onda fot slänger jag upp på den andra, så den kommer inte drabbas ytterligare.)

Sen får det räcka. 

5 kommentarer:

Karin sa...

Heja och bravo och jag tror och hoppas att alla dina kroppsdelar klarar av bloggbelastningen. Det där med planka verkar lite vanskligare så ta det lugnt med det. Vi vill inte att bloggandet ska upphöra på grund av någon fånig plankskada.

Själv ägnar jag mig åt "dagens bräda". Det har jag från far min (är snickardotter, ju) som, när han gick i pension från sitt snickrande, bestämde att han ändå skulle göra en valfri bräda om dagen. Det blir sånt som att sy fast knapparna i kappan innan de trillar bort, flytta lampan över matbordet så att den centrerar bättre, klä om en stolsits, eller räta ut några gamla fina handsmidda spikar som använts lite vårdslöst. Men känner sig så nöjd, hur liten den där brädstumpen än är!

nillas liv på pinnen sa...

Karin: Det vore kanske något - dagens bräda. Någon liten grej som behöver fixas. Kommer finnas en miljon såna när vi flyttar in i vårt hus på vårkanten!

DDT sa...

Heja heja! Jag är mycket positivt inställd till denna bloggstreak.
Plankstreak låter däremot direkt obehagligt. Tacka vet jag plankstek.

Men det där med dagens bräda är ju en helt fantastisk idé. Jag har kört en variant på det med "dagens 5-minutersprojekt" Men dagens bräda låter ju så mycket gulligare.

nillas liv på pinnen sa...

DDT: Hm, dagens 5-minutersprojekt? Vad hinner man på 5 minuter, egentligen? Inte klä om en stolsits, i alla fall.

DDT sa...

Inte mycket alls. Men ofta är det ju bara att komma igång som är problemet. När man bara inte vill göra något, så kan i alla fall någonting bli gjort på de där fem minuterna.