onsdag 1 februari 2023

Lampor, spottar, uttag och strömbrytare - den spännande fortsättningen

Nu har vi lyckats få till ett möte med elektrikern. Imorgon förmiddag åker vi ut till bygget; jag, Skåne, vår finska lapphund, min dotters lilla gatukorsning och mitt barnbarn, ett och ett halvt år gammalt. Ett mindre cirkussällskap för att reda ut var spottarna ska sitta och varför, var alla vägguttag och strömbrytare ska placeras och vidare hur många lamputtag över fönster och tak vi ska ha.

Jag hoppas på en tålmodig elektriker. Han heter Emil.

Vill denna kväll avsluta inlägget med ett glädjetjut över det faktum att vi nu lämnat januari bakom oss. Vilken jävla skitmånad det varit! En maginfluensa (eller fyra stycken om jag räknar alla i min närhet som drabbades), en rs-infektion, två besök på akuten, idioter av sällan skådat slag på nyheterna varenda kväll - ingen nämnd ingen glömd. Lägg därtill mörkret och elräkningen.

Men lite kul har det också varit förstås. Kommer inte på några exempel just nu, men det finns säkert några guldkorn att vaska fram. Jag gör ett försök imorgon.

Inga kommentarer: