måndag 11 maj 2009

Landstinget effektiviserar

När man behöver komma i kontakt med läkare på vår vårdcentral så ska man ringa vardagmorgon mellan 8.00 och 8.45 för att få sig en telefontid tilldelad.

Jag ringde 8.00 sharp.

"Välkommen till vårdcentralen och doktor XX. Om du vill ha en telefontid kan du beställa det mellan 8.00 och 8.45 varje vardagmorgon. Välkommen åter." (telefonsvarare)

Eftersom klockan var 8.00 så ringde jag omedelbart upp igen.

Upptaget.

La på, lyfte direkt luren och ringde igen.

Upptaget.

Samma procedur igen.

"Välkommen till vårdcentralen och doktor XX. Telefontiderna är tyvärr slut för idag. Välkommen åter." (telefonsvarare kl. 08.01)

14 kommentarer:

Agneta sa...

Gaaaaaah! Man kan ju få tuppjuck för mindre!!!


Åh, spikmatta! Spännande! Jag gillar min tokmycket - fast jag är bara i nybörjarstadiet ännu! *nu vill jag hem igen*
: )

Ha en bra dag du med!

mockapocka sa...

Grrrr!

Yvonne sa...

DU SKOJAR!!! Vad är det för ett JÄVLA ställe!!! Förlåt, nu svor jag, men SÅNT gör mig UPPRÖRD och väldigt FÖRBANNAD!!!

Yvonne sa...

Tack min vän! =)

Styrkekramar är viktiga! Dom gör att man orkar lite till!

Varm kram!

Nettis sa...

VAAA?!!! Vad är det för idiotställe???!!! Så kan dom ju inte göra :-@ !!! Va arg man blir då :( ! Hoppas att du får en bra dag ändå!

Camilla sa...

ja, jösses, sånt där gör en galen!! Jag har för länge sen gett upp tanken på att ringa dr på en måndag. Eventuellt att man kan komma fram på en onsdag...

Hoppas det inte är nåt allvarligt!

Krya-på-kram!

Sussi sa...

Det är inte så konstigt att det är fullt med sjuka på akuten. Även fast dom inte är akutsjuka. Man får ju ingen tid på Vårdcentralerna för man kommer ju aldrig fram!!!

Ha det så bra

Ulrika sa...

Otroligt.
Jag inser vilken tur jag har. Jag ringer och en halvtimme senare ringer dom upp mig, bokar tid eller recept och så är det klart.

Olika var man bor. Himla irriterande är ju att man ska kunna lista sig hos valfri läkare, men dom kan ändra det hela tiden.. jämt.
Hatar att byta läkare... och vårdcentral också..

Annika sa...

"Fantastiskt" landsting.
Nä en egen doktor skulle man ha.
En snygg, trevlig och väldigt sympatisk.
*drömmer viadre för mig själv*

©Annelieh sa...

Men jösses..Jag reagerar precis som Yvonne...mupps!

Kan det verkligen få vara sådär? Kram//Annelie

cat sa...

Det där händer mig jämt och ständigt.
Det är lika illa även när man ska ha tag på sin hyresvärd t ex.

FRUSTRATION!

♥∞♥ Jempajenny ♥∞♥ sa...

Hej! Och tack för besök och kommentar. Hos dig kikar jag gärna in igen.

Visst är det underbart att vara hemma med Agnes, men samtidigt måste jag erkänna att jag saknar "vuxenlivet" lite. Börjar jobba till höstterminens start...

Men visst blir man trött på denna vård!

camilla sa...

Waaahaaaa!!!
Man kan bli tokig för mindre!!

Anna sa...

Jag var med om samma sak i förra veckan. Visserligen inget urakut för min del (skulle beställa tid för fästingvaccinering), men ändå...

Det är dåligt...