torsdag 21 maj 2009

Ledighetsbabbel

Sov till kvart över tio. Elva timmar blev det sammanlagt. (Är inte det lite ovanligt för en person i min ålder???)

Sitter i vår lilla stuga i skogen. Det enda som hörs här inne är eldens sprakande i öppna spisen. Utanför; skogens tystnad som består av trädens sus, tusentals fåglars kvitter i alla väderstreck och ett och annat knak och brak i skogen.

Men var är solen? (Undrar på mitt allra mest försynta sätt.)
Oj, där kom den fram! Och där försvann den igen...
Jaja, vem vill ha sol? Mockapocka och Ann-Louise lär tanka sol denna vecka vid Medelhavet så det räcker åt oss allihop.

Nu ska maken och jag gå ner till sjön, eller rättare sagt; slå oss ner till sjön med macheten i högsta hugg. Väl där ska vi lägga i vår brygga, den som jag ska ligga på i sommar (när jag inte ligger i hängmattan) och läsa otaliga böcker. Mia madre vad jag längtar!!!

6 kommentarer:

GladaKatarina sa...

Vill också ha en brygga. Gärna med sjö till! Eller möjligtvis tvärtom. ;-)

Låter underbart! Är också på landet och sov som en liten griskulting inatt. Ahh, lantluft! :-)

Nettis sa...

Va härligt att du fick sova så många timmar :) !
Ja hängmatta och brygga... mmm... vem längtar inte... ;) ;) !

Ha en bra dag och ta det lugnt med macheten ;) .

Kram!

fjortisensmorsa sa...

*antar en ljus nyans av avundsjukt grön* ..du har BÅDE hängmatta OCH brygga... vad är väl en brygga i sjön..heltrist..och dödstrist.. och alldeles,alldeles underbar!! ;-) Ha en skön helg!

Agneta sa...

Vad härligt du har det!
Själv våndas jag över att jag ska jobba i morgon. Vill inte vill inte vill inte!

nillas liv på pinnen sa...

Gladan:Ja, det kanske är skogsluften som gör att jag sover så värstens.

Nettis: Ja, haha, vi tog det lugnt med macheten =)

Fjortisensmorsa: Ljusa, gröna nyanser är snyggt. Vårgrönt ungefär?
Jo, det är mysigt att ha hängmatta och brygga...*medger*

Stortosmått: Nej, jag förstår det. Stanna hemma vetja. *ger bästa rådet*

mockapocka sa...

Nästan som i Italien. Ligga i solen och läsa. Mmmmmmm.