måndag 18 maj 2009

Hur blev det så här?

Middagen är uppäten och nu ska jag inte gå till frysen och ta glass.
Enda anledningen till det är att det snart, väldigt snart, är bikinisäsong.

Herregud, vad omoget!
Och utseendefixerat, tänkte jag just skriva men kom på att jag ju inte längre har något utseende att vara fixerad vid.

Nu blir det glass.
För jag vill fan inte bidra till bantningshysterin. Och inte till ätstörningsproblematiken.

Jag duger som jag är.
Glass med chokladsås.
Och sen lite ånger på det.

23 kommentarer:

Agneta sa...

Hahaha! Vad skön du är!!!

mockapocka sa...

Japp. Det är för glassen (och den goda maten) vi åker till Italien. Sedan har jag haft min bikinisäsong, så då kan jag fortsätta äta glass :)

Sussi sa...

Ja den där ångern slipper man aldrig. Jag har lite smågodis över sen i lördags och det är ganska stor riska att det blir uppätet ikväll hihi

Ha en fin kväll
Kramisar

Mika sa...

Då går jag också och tar lite glass...mmmmm...syndigt!

segsliten sa...

Något ska man väl unna sig!
Kram ☺

Ulrika sa...

Jag kom på idag när jag körde genom stan en väldigt viktig sak. Kan inte fatta hur jag förträngt det.
Jag är inte smal!

Vi går mot sommar igen och samma jäkla visa som tidigare år. Jag har inte blivit slank och fin.

Inte har jag blivit yngre heller *muttrar*

Jag SKA också äta glass nu. Bara för att gör du det så vill jag också ha. Inte så moget kanske men det skiter jag i...
;)

Yvonne sa...

Ät på du! Det är helt rätt!
Jag är så trött på hysterin med att vara smal. Jag ÄLSKAR mat och har bestämt mig för att äta UTAN att få dåligt samvete! OM jag ska gå ner i vikt så ska det vara för att min hälsa kräver det. Inget annat! Och Renaldo älskar mig som jag är! Så det så! Fniss.

Tack för din fina kommentar inne hos mig!
Kram!

Singelmamman sa...

Hm, jag undrar om mina kära kids har hjälp sin kära moder med att slippa dessa val, och ätit upp godis och glass...

thebromanders sa...

Jag håller med! Hade ju tänkt få bort några kilon till bikinisäsongen, men det är bara FÖR tråkigt... spelar roll??!!

Anonym sa...

Jag är precis inne i en avgiftningsperiod, då läser jag det här OCH glassbilen plingar utanför. Är det ett tecken?

GladaKatarina sa...

Nilla, I love you! Bort med bantningshysterin! Kvinnor är vackra, så är det bara.

mockapocka sa...

Nu ska jag gå och lägga mig. Packar i morgon. Har letat biljetter och bokningar på nätet halva kvällen *blir galen på våran nollkoll och oförberedelse!* Så någon packning blev det inte just. Men jag tror vi hittade biljetterna åtminstone. Kommer nog iväg.
Kram!

winnerhorse sa...

Håll i dig nu.
Jag ljög för mina barn.
Slafsade ben & Jerry, ungarna kom hem när jag sopat igen alla spår, något avslöjade mig: mamma har vi glass?
Nej, den är slut sa jag.
Maken tittade konstigt på mig.
Jag gömde burken i lådan där vi har kött i frysen. Kollade ikväll, den ligger kvar.
Det är MIN ben & jerryglass, bara MIN.

cat sa...

You go girl:)

nillas liv på pinnen sa...

Stortosmått: Hm, jag vet inte om skön är det rätta ordet...

Mockapocka: Jaja. Ha det så bra i Italien iallafall!

Sussi: Det är nog så att man aldrig slipper ångern kanske... Inte så länge vi har de skönhetsideal vi har... (Och här vill jag bara påpeka att man kan vara påverkad av skönhetsidealen även om man är så långt ifrån dem som jag är, och borde ha gett upp för länge sen.)

Mika: Gör det! Glassparty!

Segsliten: Absolut! Du kan vara med på Mikas och mitt glassparty =)

Ulrika: Och du är ju också med på glasspartyt! jippie!

Yvonne: Jag önskar att jag kunde bestämma mig så och att det sedan HÖLL!

Singelmamman: He...i min familj är det snarare tvärtom... Det är jag som "räddar" mina barn från för mycket glass och godis.

Mz Olsson: Ja, TRÅKIGT är vad det är att försöka kontrollera matintaget. Och irriterad och grinig blir jag!

Tandgnisslur: JA! Det är ett tecken på att du ska vara med på mitt och ovanståendes glassparty. Välkommen!

GladaKatarina: Eh...jao...vacker kan jag nog inte med bästa vilja i världen säga att jag är. Inte på utsidan iallafall... Men på insidan! Den är dessutom full av glass =)

Winnerhorse: Du är inte ensam! Det där påminner om smygsuparbeteende, fast med glass. I know everything about it!

Lillian sa...

Haha, du är för skön! Fick en bild av ångern som lite strössel högst upp på toppen av glassen.
Jag hade handlat hem en chokladkaka i helgen men sedan hade vi glömt den. När jag upptäckte det tänkte jag att den ska vi ha till nästa lördag. Trixet är bara att man inte får öppna den! Gissa vad mannen gjort när jag kom hem? ÖPPNAT DEN! Det var bara att vara barmhärtig och och äta upp den med en gång, direkt efter maten.
Då var det klart!

Annika sa...

Man kan toppa glass med såååå mycket.
Det här var ngt nytt. ;-)

Nettis sa...

Jag kan bara instämma med syrran (Yvonne) :) !

Titti sa...

Ingenting att ångra, ätet är ätet!

fjortisensmorsa sa...

Alltså, nu känner jag att jag måste dra mitt mantra: "Tänk om du blir överkörd av en buss imorgon..."
då gör det ingenting att du njöt av lite glass kvällen innan! Det är ett superbra mantra som funkar i alla upptänkliga situationer: "borde inte köpa den där tröjan.." "lite mera vin.?" Du fattar poängen!? (När bikinisäsongen är inne ÖNSKAR jag att jag blev överkörd av en buss!Mowhahhaa

Anna sa...

Tänk - Klings glass en varm sommardag!

Gärna blåbär och nougat, eller citron och melon, eller......

Sofia sa...

Jag läste ditt inlägg om glassen och kan ställa mig i samma led som er anda, meeen jag åt både glass och kladdkaka (det är ju så himla gott) och alltid slätar det väl ut nån cellulit eller?

linn sa...

men mamma vad du pratar ner dig själv!! du är juh skitsnygg! och d ska bli mysigt att du kommer ner. nu ska vi bara prata om mig.

pussss