lördag 2 maj 2009

lite grinig

Svurit som en borstbindare har jag gjort senaste timmen (ev mer än en timme) för jag har försökt få en ny bild som bakgrund till min rubrik.

Jag blir så förbannad! Först ska jag ta bilderna och det klarar jag nuförtiden. Sen ska de in i datorn och dit har jag fått dem med benäget bistånd av 17-årig tekniskt kunnig dotter. (Därtill har hon tålamod med sin mamma vilket hon borde få ett pris för.) Sen skulle bilden jag ville ha redigeras. Åt helvete gick det.

Och vill jag ens sitta här vid datorjäveln när det är sommarvarmt och strålande sol ute?
Nej, det vill jag inte! Nu skiter jag i det här helt enkelt.

Bilden under rubriken, till höger, som jag iallafall lyckades få hit (under stor möda och stort besvär) tog jag tidigare idag på vår altan. Kvist från vårt plommonträd mot vägg i sydväst. Och fan ta den som inte tittar på den med vördnad.

9 kommentarer:

Agneta sa...

Jag vet preeeecis hur frustrerande det är! Jäklar skit-teknik som inte funkar som man vill!

Bilden är jättefin!

Anonym sa...

Så vacker den är, den vackraste körsbärskvist jag sett. Jag har aldrig någonsin varit i närheten av vackrare körsbärsblom, i alla fall inte mot så vacker bakgrund. Den som tagit denna bild måste vara världens bästa bloggare. *här någonstans börjar jag likt en tailändska vördnadsfullt backa bakåt under tiden jag nickar med mitt trollhuvud*

nillas liv på pinnen sa...

Stort och smått: Ja, det är skitfrustrerande! Nu så här lite i efterhand kan jag iallafall konstatera att jag lärde mig lite den där timmen. Och det var ju iallafall bra.

Tandgnisslur: Jaja, tacktack.Slog du huvudet i golvet i reträtten? Det var PLOMMONkvist och inte körsbärskvist.

Anonym sa...

Jävlar, *bugar ännu mer* plommon var det förstås, plommon, hur kunde jag säga körsbär. Men nu kanske du till och med glömde bort att vara lite grinig, HAHAHAHA. Hur har ni lyckats med konststycket att växa samman men ändå utvecklas tillsammans?

Agneta sa...

*skrattar högt åt tandgnisslurs lilla fadäs och er ordväxling* =D

Lillian sa...

Jag har tittat som bara den på den vackraste lilla kvisten. Ja, jag har glott så mycket att nästan ögonen trillar ur skallen! Den är verkligen underbart vacker den lilla tingesten, som jag nu vet är en plommonkvist..*ler*.

Mofsan sa...

Såja såja*lugnar* Djupandas nu...sänk axlarna..tänk på något vackert...
HHAHAHAHAH det går åt helvete va?? Teknikstress är faen det enda jag också får stresseksem av! Men jag har ingen att fråga så jag har haft 101027636 psykbryt under tidens gång men blivit en hejjare på att redan ut dem nuförtiden.
Det fixar sig nog*tröstar*
;)

Camilla sa...

Hahaha... teknisk eller inte, du är alltid lika underbar!

teolinda sa...

Har varit in...visat tillbörlig vördnad...backar ut igen...