lördag 16 maj 2009

Hos Mockispockis

Det började som en skakning på perrong 2. Intet ont anandes traskade dottern och jag plattformen fram mot utgången när Mockapocka plötsligt hoppade fram och skrek. Hon hade gömt sig bakom en pelare för att överraska. Resultatet kunde ha blivit att jag kissade på mig eftersom jag inte haft möjlighet att använda toan på tåget, men jag lyckades hålla mig.

Efter lilla överraskningen satte vi oss i Mockas bil och åkte genom det fagra utomgöteborgska försommarlandskapet till tonerna av Maia Harisawas Gothemburg. Kringelkrokiga vägar kompade av min systers ljuva, kvittrande stämma; till slut var vi framme, och jag fick äntligen gå på toa. Mocka häpnade över informationen att jag inte varit på toa sen jag lämnade mitt hem. Det är så lätt att imponera på lillasystrar...

Efter att jag kommit ut från toan, märkbart lättad, och vi pratat oavbrutet (om att blogga) i okänt antal timmar gick vi till affären. Nu när vi utrett våra olika inhandlingsstilar på våra respektive bloggar tyckte jag det var en aning pressande att handla tillsammans med henne. Mocka påstod att det var okej att jag handlade långsamt och att hon inte alls ville att jag skulle öka tempot men jag kände att hon flåsade mig i nacken. Och en känsla är aldrig fel.

Nu har vi druckit kaffe och sitter mittemot varandra och skriver inlägg. Mocka har ett linne på sig och jag kan notera att hon fått påtagliga biceps sen hon började blogga. Hon ser märkbart koncentrerad ut. Undrar vad hon skriver…

14 kommentarer:

Agneta sa...

Vad kul att läsa om er ur den andres synvinkel! Hihi!
Ha en himla härlig kväll! Och helg!
Och vinka till mig när du passerar mot Göteborg!

segsliten sa...

Hoppas att blåsan höll! Nu måste jag dra...ska kolla in din syrras blogg också!
Kram ☺

Yvonne sa...

Va kul! =) Här behöver man inte röra sig så många steg för att träffa syrran! Fniss.

mockapocka sa...

Det var min avsikt att du skulle kissa på dig. Då hade jag äntligen haft ett övertag. För en stund i alla fall.

Och det var mest Rock Star som flåsade dig i nacken (jag har iof tränat honom...)!

Mysigt att du är här! Puss!

nillas liv på pinnen sa...

Stortosmatt: Jag vinkar! Hela tiden. Jag håller en väska i handen så du ska veta att det är jag!

Segsliten: Jag tycker du kan stanna här! Mocka har ändå så många läsare.

Yvonne: Det är lite lyllos! Jag tycker Mocka kan köpa ett hus så jag kan flytta in där... (Hon är en jäkel på att städa och laga mat så det skulle kännas väldigt bra =))

nillas liv på pinnen sa...

Mockapocka: Skyll på Rock Star!!!
Han undrade ju bara varför jag gick åt lite olika håll. Han var inte ett dugg irriterad, bara intresserad.

mockapocka sa...

Han ville bara vara snäll. Jag såg hur han kämpade med ett blodsockerfall och höll sig själv i axlarna för att inte ramla omkull. Han är inte van att handla så långsamt.

Singelmamman sa...

Ha, ha. När jag handlar går jag mest runt, runt, utom i min "hemmaaffär"

Mika sa...

Jag vill också ha en syster att reta mig på... *avundsjuk*...

GladaKatarina sa...

Låter som ni har toppentrevligt! :-D

Ulrika sa...

Som att shoppa med sin karl kanske. Det är ok att titta sig omkring lite.. men...
men´et ligger på lut hela tiden ;)

Ni är härliga bägge två!

Nettis sa...

Haha, tänk att stå bakom en pelare i en timma, bara för att skrämma syrran hihi ;) !!!
Jag har ju bara en trappa upp till syrran ;) . Så jag hinner knappast bli kissnödig på den promenaden, fniss!

Ha en bra dag!

cat sa...

Äkta syskonkärlek:)

Anna sa...

Haha! Pratar ni till varandra någon gång, eller är det fortfarande bara via bloggen... =)