onsdag 14 september 2011

Jag har fått en award

Tack Maria!



I gengäld ska jag svara på nedanstående frågor och därefter skicka awarden vidare till fem bloggare med färre än hundra följare. Here we go!

1. Varför började du blogga? Ren slump. Jag visste inget om bloggar och gick in för att kolla hur man gjorde, och vips var jag med blogg.

2. Vilka bloggar följer du? Rätt många! Av olika slag. En fin blandning.

3. Vilka favoritfärger har du? Beige. Så klart.

4. Vilka favoritfilmer har du? Tre av dem: Once, Little Miss Sunshine och Bridesmaids.

5. Vilket land drömmer du om att besöka? Jag drömmer inte om något land som jag inte redan besökt. Åker gärna tillbaka till ett antal Medelhavsländer och till Uruguay. Och till London.


Jag tänker låta denna award gå vidare på temat rivjärn, till ett gäng riktiga rivjärnstanter vars bloggar jag följt under lång tid. Dessa något till åren komna kvinns är ganska oberäkneliga, som ju rivjärn kan vara, och det är därför alltid lika spännande att gå in på deras bloggar. Man vet aldrig vad som väntar. Ljuva blomster och bedårande husdjur blandas friskt med klagosånger över sakernas tillstånd och ocensurerad folkilska.
Det är också vansinnigt spännande att läsa deras kommentarer här hos mig. Många är av den sort jag kisar mig igenom, eftersom jag inte har någon kudde framför datorn. Rapp i käften, är bara förnamnet.

Med kärlek till:

Karlssons

Den hemska tvillingen

Maj Korner

Magica de Hex

Ulrika Syr

11 kommentarer:

XXX sa...

Å nä men inte ska väl jag!? JOHO, ska jag visst det!
Tusen tack fina Nilla. Du är ett fruns helt i min smak du.
Och så fort den här felaktigt placerade förkylningen tillåter mig mer aktivitet ska jag ta itu med uppgiften.

Inte visste jag att jag hade en AWARD i faggorna.

Marina sa...

Grattis till denna utmärkelse! Det känns som om du är väl värd den!

reneesfotoblogg sa...

Jag skiter i utmärkelsen men din motivation gör mig alldeles varm i hjärtat! Hade du varit i närheten skulle du fått en stor KÖSS!

Åsa Hellberg sa...

Jag måste verkligen se den omtalade Bridesmaids och kolla in dina bloggerskor.

Märta sa...

Grattis till awarden!
Nu ska jag genast rusa in till rivjärnen. Rivjärn är sällsynta och underskattade och alldeles säkerligen värda alla awarder som finns.

Duktiga Tjejen sa...

Jag måååste se Bridesmaids, alla verkar gilla den!

Titti sa...

Ååå, Little Miss Sunshine, den är bara sååå underbart rolig, sorglig och helt härligt absurd!

Skjutjärnsjournalistik har man ju hört talas om, men vad är det mot Rivjärnsbloggning? En flugskit i gödselstacken, en spott i havet, en fjärt i rymden... you name it!

När får vi nästa smakprov ur den Beiga, by the way?

kramen

P.S (hur kunde jag glömma) GRATTIS till Awarden!

Spader Madame sa...

Congrats! Jag ska kolla dina rivjärn!

nillas liv på pinnen sa...

Tvillingen: Den som väntar tålmodigt ska hava mycket i faggorna!

Marina: Likewise!

Renée: Tack, det finns fördelar med att bo i inlandet...Man håller sig torr, t ex...=)

Åsa: Ja, det måste du!

Märta: De är ju det!

Duktiga tjejen: Den filmen får du inte missa. Jag tror iofs inte att alla gillar den, men gör man det så har man jävligt roligt medan man tittar.

Titti: Rivjärnsbloggning! Gillar det begreppet. Det föddes nog nu, typ?
Den beiga? Bra fråga. Ska fundera när min migrän släppt imorgoneftermiddag.

Spader: Do so! Jag tror inte du blir besviken.

Miss Upsey Daisy sa...

Blogga är det nya svarta. Eller gamla. Alltid det svarta.

Maj Korner sa...

Jag tackar allra mjukost! Men typiskt att jag hade en bloggsvacka just då. En hängmattevariant. Men nu ska det bli ordning på torpet igen!