onsdag 21 september 2011

Okej, jag åker väl till jobbet då

Sitter vid köksbordet och ponderar över det faktum att jag snart ska vara på jobbet. Lektion i engelska står först på programmet. Därefter matte. Man skulle kunna tro att jag är en helt normal medelålders lärare. Jag tror till och med att jag ger det intrycket på jobbet. En ordentlig lärare med koll på tillvaron.
För de som ser mig lite på håll, ska tilläggas. Mina elever ser vilken virrpanna och tramsmaja jag är. De ler så där överseende ibland när jag glömmer, blandar ihop sådant som inte ska blandas ihop, kläcker misslyckade skämt och snubblar runt . Mina små sötnosar.

15 kommentarer:

Hanna Lans sa...

Virrpanna? Jag tycker du verkar helskärpt!

nillas liv på pinnen sa...

Hanna: Jodå, jag kan vara väldigt skärpt när jag fokuserar mig på EN sak. Lärarjobbet nuförtiden handlar ofta om att hålla trettioelva bollar i luften på en och samma gång, det är min SÄMSTA gren.

Joanna Björkqvist sa...

I bet att du är en av deras favoriter. Elever är kräsna - och kloka.

reneesfotoblogg sa...

Helt allvarligt för en gång skull, men så som du beskriver dina elever så undrar jag: finns dom eller är det bara på låtsas?
Kan man älska högstadieelever i dagens skola?
I så fall så måste det finnas hopp för den nya generationen trots belackarna.

Duktiga Tjejen sa...

Beundrar verkligen er lärare. Jag vikade en vecka i ett högstadie (som spansklärare) och var helt förstörd efter. Hade några sexor oxå och de var lättare. Fattar att det är mer utsatt att vikariera såklart, men ändå. Eleverna måste rådigga dig!

Åsa Hellberg sa...

Jag tror att du är en helt lysande lärare tack vare den mänskligheten.

Miss Upsey Daisy sa...

Jag tror du är fab som lärare. Personlig. Oh, så jag gillade personliga lärare när jag läste.

Småländskan sa...

Leende överseende elever är de bästa elever som finns. Och för dem är du helt säkert den bästa läraren.

Cina sa...

Är, som flera andra, helt övertygad om att du är en himla bra lärare som vågar visa att du är mänsklig. Det går hem! Det hörs att du gillar dina elever också!!!!!

Marina sa...

Jomenvisst är det så - dom ä r söta och visst är det ett himla härligt jobb!?

mockapocka sa...

Det är ju det jag säger. VI tar igen ungdomens förlorade trams.

Singelmamman sa...

Mockapocka har nog en poäng där. Själv anser jag att även ingen koll är koll.

Fru Gårman sa...

Singelmamman har helt rätt.

reneesfotoblogg sa...

Herregud vad negativ jag låter i min förra kommentar på ämnet. Bäst att förklara sig så jag inte får på moppe.
Vad jag menar är att vi är så fullmatade med eländes elände betr. våra skolor och dess elever så det kommer lite som en chock när en lärare uttrycker sig i positiva ordalag.

Knasterfaster sa...

Jag tror att jag skulle trivas som gymnasielärare. Man slipper väl inblandning av de värsta föräldrarna där? Jag skulle kunna tänka mig att lära ut rörmokeri. Jag har haft dig som lärare och jag vet att du ger ett väldigt seriöst och ordningsamt intryck.