söndag 25 september 2011

Måste bara berätta

Igår på mässan snubblade jag över ett litet nystartat bokförlag som heter Gilla. Ada Wester - en av två kvinns som driver förlaget - stod bakom montern och såg så himla sympatisk ut att jag på studs bestämde mig för att skicka in mitt manus till henne när det är klart. Det höll jag dock tyst om; man kan lätt få stämpeln storhetsvansinnig om man babblar på hursomhelst om sina framtidsplaner. (Här på bloggen är det annorlunda,jag är ju typ anonym och dessutom har jag skolat in er lite försiktigt pö om pö.) Jag log bara, och innan jag gick därifrån fick jag en rockslagsknapp som jag genast satte på mig och hädanefter kommer bära med andakt: Jag kan verbalisera min ångest!

Nu ska jag göra just det, i min beiga.

16 kommentarer:

Knasterfaster sa...

Fyndigt namn - Gilla. Jag gillar det.

nillas liv på pinnen sa...

Knaster: De ger bara ut böcker de kan säga ”Lyckliga du som ännu inte har läst den här” om. Det gillar jag.

Singelmamman sa...

Jag skulle verkligen vilja ha en sån knapp. Skicka ett smakprov till Gilla tycker jag.

Agneta sa...

Jag gillar också namnet! Måste nog skriva klart min bok också snart, och skicka dit!

Mika sa...

Jag såg den!!! Hur bra som helst!!!!

Hm... jag har stulit en bild på dig och satt in den på min blogg... är det ok med dig? Hojta annars så tar jag bort den!

Kram
Mika

Zelda sa...

Bra namn på förlag.
Men den där knappen blir jag lite rädd för ;)
Vi andra som inte kan verbalisera ångesten i en beige roman vad gör vi då?
Ojojoj, nu fick jag nästan lite ångest ;D

Shamrock sa...

Vad bra att du har hittat ett förlag

Duktiga Tjejen sa...

De gav ju it Här ligger jag och blöder (iallafall pocket) så jag tog för givet att de var ganska etablerade redan ;) Jag har oxå skickat mitt manus dit (i augusti) men utan svar, snyft. Hoppas det går bättre för dig!

Joanna Björkqvist sa...

Jag har faktiskt också skickat mitt manus dit, för de tar emot via e-post... Det gillar jag. Dock inget svar än. Funderade på att gå och skälla på dem lite, men ville inte bråka så där offentligt... ;)

nillas liv på pinnen sa...

Singel: Well, (gulp),jag tror jag väntar till jag är klar.
De har sitt kontor någonstans i närheten av Liljeholmen. Titta in när du går till jobbet och fråga om du får en knapp.
De hade en till som hade passat dig om du, liksom jag, jobbade i skolan: "Jag är tyvärr död och kan inte komma till skolan idag".

Sos: Gör det!

Mika: Helt okej, som sagt!

Zelda: Ni kan verbalisera den på era bloggar. Eller på jobbet, någon kollega finns kanske som inte har annat att göra?

Shamrock: Haha, nu gäller det bara att de hittar mig.

Duktiga tjejen: 2010 körde de igång, det är väl typ nytt iaf? August var det alldeles nytt så de kan höra av sig än, tänker jag.

Joanna: Om det är ett sånt där förlag som refuserar så tänker jag inte skicka mitt manus dit. Jag vill ha ett förlag med 100% antagning!

Singelmamman sa...

Haha! Den knappen är bra, laga förfall kallas det väl? att utebli från jobbet om man dött.

Märta sa...

Tror jag gillar Gilla. Iaf om de ger ut böcker som är lika bra som knapparna. Din beiga roman har hittat ett förlag tror jag visst! :)

Anonym sa...

Tänk om Gilla sedan gillar din beiga roman. Det är vi många som skulle gilla... :)

nillas liv på pinnen sa...

Singel: Det är det! Jag är ganska säker.

Märta: Av de böcker jag läst som är utgivna av Gilla har alla varit läsvärda plus.

Glimra: Inte minst jag...

cat sa...

Ja men se där ett förlag är redan fixat. Nu kan det ju inte dröja allt för länge innan den beiga kommer ut :)

mockapocka sa...

Men jösses, jag hade gkömt bort min knapp! Måste leta fram den. Ska ha den på jobbet. Kan nog kännas tryggt för kollegor och föräldrar att veta sådana saker om mig.