onsdag 28 september 2011

Vad gör man åt gäddhäng under hakan?

Såja.
Nu när jag koreograferat klart kan jag koncentrera mig på viktigare saker. Som min medelålderskrisfrågespalt.

Vad gör man åt gäddhäng under hakan? har idag seglat in från Google. En sådan underbar fråga! Det finns ju så mycket man kan göra med överflödigt skinn. Endast fantasin sätter gränser. En portmonnä, kanske? Eller en antistressboll, en sådan man kramar i handen ni vet. Och när vi är inne på stress, varför inte låta gäddhänget sitta kvar under hakan och använda det som bettskena på natten? Det finns mjuka bettskenor, så den lösningen kan betraktas som helt normal.
Några egna förslag?

20 kommentarer:

reneesfotoblogg sa...

Man knyter upp det i en truls i nacken enligt Husbonden.

MissC sa...

Ahaa... Det är det jag ska göra med min påse då ;) Gnisselskydd. Billigt å bra :D

Knasterfaster sa...

Jag tänker låta det bara hänga där för det mesta. Jag kan tänka mig att vifta med det när jag inte orkar lyfta händerna för att göra en Silvia-vinkning.

Gafflan sa...

...och hamsterpåsarna till kinder? Vad gör man med dom? Hängiga ögonlock är ju ett annat problem som genererar överskott av hud...i alla fall hos mig. Ojsan! Nu blev det visst mer frågor än svar.

Lisbeth sa...

Tycker man det är fult så kan man knyta ett spetsband på gärna med en medaljong hängande. Det är ett bra alternativ till halsband

Anonym sa...

Skulle jag använda det som bettskena skulle jag nog kvävas. Kanske kunde tejpa den för munnen så jag inte äter så förbaskat mycket?

Singelmamman sa...

Det verkar ju vara inne med knytblus igen, så det kanske går att kombinera. Knyta ihop säcken liksom.

Magica de Hex sa...

Jag vill klart och TYDLIGT dementera att hakhullet går att använda som bettskena. Det är icke möjligt. *En som vet*

Lippe sa...

Jag trodde jag skulle få veta hur jag blir av med det!! Inte vad jag kan ha för nytta av det!
Jag som har halsduksfobi kanske kan hoppas på att det värmer iaf?

Mika sa...

Underbar fråga!

Jag skulle föreslå att spänna ut det med någon slags anordning och sedan använda det som ett segel. Kan bli hur användbart som helst i dessa dagar med powerwalking! Gå medvinds för att få upp farten och mot vinden för att få lite mer motstånd. Och blir man trött på dallret måste det funka ypperligt med gem!!! Man kan liksom dra till det i båda sidorna och fästa upp det i öronsnibbarna!!! Så blir man lite extra festfin samtidigt!!!!

Spader Madame sa...

Skära bort det och använda det som presentpapper? Kanske bara till mediokra presenter för till de finare använder man naturligtvis glansigt papper från en fin butik.

Marina sa...

Det måste vara den ultimata platsen för en medelålderspiercing!

Duktiga Tjejen sa...

Gå upp jättemycket i vikt så fylls allt ut = gäddhänget borta, tataaaa!

cat sa...

Man kanske kan dölja det med lösskägg ;)

Andra intryck sa...

Perfekt som haklapp!

Cina sa...

:)!

mockapocka sa...

Men jösses. Visste inte ens att gäddhäng kan förekomma under hakan och så är det användbart till så mycket! Nu har jag verkligen något att se fram emot :D

Shamrock sa...

Kanske skaffa någon liten mössa som du kan knyta under hakan. Då kan bandet lyfta hänget

nillas liv på pinnen sa...

Renée: Inte för att jag vet vad en truls är, men det låter väldigt snyggt.

MissC: Ja, bettskenor man köper är DYRA!

Knaster: Skaka lite på huvudet fram och tillbaka då? Det kommer se värdigt ut.

Gafflan: Hängiga ögonlock är intressanta! Lite tunnare material, ju. Tål att funderas på.

Lisbeth: En helt lysande idé! Jag gillar hela utsmyckningstanken. Bör man kanske klistra fast spetsbandet så att det sitter?

Shit, Tant Björn, skulle du verkligen kvävas?! Då tycker jag inte att du ska testa. Kör tejpvarianten istället du, om det är din grej. Men då får du nog använda rejälare grejer än Scotch.

Singel: Om man hänger två tyngder i gäddhänget nägra veckor lär man ju få fina snibbar!

Magica: Hur länge jobbade du på att få till det innan du gav upp? Känns som att du avvisade idén lite väl snabbt, faktiskt.

Åsa: Säger du, ja. Det här är allvarliga grejer.

Lippe: Ja, värma lite bör det göra, det är ju fyllt med fett.

nillas liv på pinnen sa...

Mika: Fullkomligt strålande förslag! Jag är mållös. Du borde skriva barnböcker.

Spader: Fast om man strör paljetter på det mediokra presentpappret? Och klistrar fast dem försås, så de inte ramlar av på en gång. Då blir det fint.

Marina: Några stycken lär få plats, tror du inte?

Duktiga tjejen: Mycket mat blir det... Man kan kanske satsa på choklad och smör?

Cat: Det blir snyggt!

Andra intryck: Jorå. Bara att vaska av efter maten.

Cina: Som sagt! Det här är allvarliga grejer.

Mocka: Jag tror du har lite att jobba på där... Börja med att äta smör. Och dra lite i skinnet under hakan varenda dag istället för att sticka ut och springa bort fettet.

Shamrock: Det blir fint. Gäddhänget uppdelat i två bullar, liksom.