fredag 2 september 2011

Hemligt inlägg

Det här får ni inte berätta för någon för det är lite piiinsamt.
Jag som av princip aldrig skulle handla något av en telefonförsäljare gjorde just det igårkväll.
Sååå himla pinsamt. Inte nog med att det var en telefonförsäljare, han sålde telefoner.
Och jag bara: Oooooooh, jag tar en!
Nej, riktigt så illa var det inte.
Men nästan.
Jag har tänkt ett tag att jag ska köpa en ny telefon, det kan man säga till mitt försvar. Så han ringde liksom lägligt.
En bra stund dividerade vi om vilken telefon jag skulle köpa. En sketabra, tyckte han. En mediokerbra räcker, tyckte jag. Bla bla fram och tillbaka, fram och tillbaka.
Okej, jag tar en sketabra då, sa jag till sist.
Va? sa han.
Jag tar en skeeetabra, upprepade jag, du säger ju att den är bättre.
Sedan följde ett sådant där muntligt kontrakt där man ska säga ja eller nej utan att hinna tänka efter.
Nu är det klart! sa han när det var klart.
Okej, sa jag.
Men du låter inte glad? sa han.
Va? Jo, det är jag väl, sa jag.
Nej, du låter ju nästan deprimerad!
Jaha? Fast, nej, det är jag inte, sa jag.
Alltså du kan ändra till den mediokerbra om du vill. Om det var den du egentligen ville ha? Jag kan ändra!
Det behövs inte haha, sa jag.
Okej, men om det är något du är missnöjd med när du får kontraktet så är det bara att du ringer, jag heter XX. Då kan du ringa och skälla ut mig så fixar jag. Sa han.

Ja, ni fattar.
Jag skulle bli ruinerad om alla telefonförsäljare var som han.


25 kommentarer:

Åsa Hellberg sa...

Jag gjorde samma sak i somras. Det blåste storm, jag hörde inte riktigt vad som sas.
24 månaders bindning.
24!
Då ingick en finfin hörsnäcka (eller vad det nu är man pratar i) som jag aldrig har använt och som kostade lika mycket som telefonen.

Jag är farligt.

Anonym sa...

Haha! Vad du är lättlurad... ;)

Vad är en sketabra telefon för något förresten? iPhone?

nillas liv på pinnen sa...

Åsa: 24 månader visste jag. Frågan är om det kommer andra överraskningar...

Glimra: Htc. Tror jag att den heter. Inte Iphone, alltså.

Marina sa...

Det är kanske synd att alla telefonförsäljare inte är som han...det finns säkert massor med andra roliga saker du skulle kunna köpa per telefon: underkläder, bestick, marsvin, klädhängare...eller nåt...

Duktiga Tjejen sa...

Skulle just fråga vad det blev men ser ju här :) Hoppas du blir nöjd!

cat sa...

Då får väl jag erkänna att jag hade en policy att aldrig handla från sådana där som hoppar på dig i köpcentret, men det gjorde jag.
Precis som du så gick jag ändå i tankarna på att byta telefonabbonemangsleverantör (vilket ord jag fick till) i mitt fall. Den unge man som våghalsigt kastade sig ut framför mig och som i vanliga fall skulle ha blivit överkörd, fick till en deal.
Jag har själv funderat på HTC, men nu har jag ändrat mig och ska förmodligen köpa en samsung.

S sa...

Jag vill också ha en sketabra telefon...

Anonym sa...

Du, det där lät som en livsfarlig försäljartyp.

Anonym sa...

Han kanske hade gått (telefonförsäljar-) kursen och tänkt; "fy satan vad vidrigt, I do it my way". En telefonförsäljarrebell helt enkelt. Väldigt charmigt och helt nädvändigt om vi arma och oskyldiga "telefon-svarare" ska uthärda.

/Mockis

Sus sa...

gör som jag.

"Hej jag heter..."

"Jag är inte intresserad" *klick*

Jag hinner aldrig höra vad de vill innan jag snoppat av dem.
Bäst så.

Magica de Hex sa...

Hoppas vid gud att det var en iPhone.

Lisbeth sa...

Verkar livsfarlig för dig att ha någon form av kontakt med telefonförsäljare. Ska bli spännande att höra vad du köpt och om du blir nöjd.
Tur det finns ångervecka. Lite besvärligt men en liten fallskärm är det ju om det går helt åt helskotta
Ha det bra

Spader Madame sa...

Wow! You had me at hallo, liksom.

XXX sa...

Oh nooooo, INTE en HTC! Det är ingen sketabra telefon. Det är en sketadålig telefon! Sorry!

Anonym sa...

En iphone ska du ha btw.
Ring xx. Ångra.

Småländskan sa...

Nu lägger jag av alltså!! Världens längsta kommentar skrev jag nyss, den försvann!
Jag skrev att jag använder tel. som en tel., sms:ar ibland. Sen skrev jag hur förbannad jag blir när ALLA där ute i trafiken, på gatorna, cykelvägarna, överallt pillar med sina telefoner.. de vet ju fan inte var de är, vad som händer.. ja och sen skrev jag att jag ibland önskat att köra över dem!! Sen skrev jag lite till, som bevisar vilken stenåldermänniska jag är... men det visste du ju redan.

Eva sa...

Man känner sig alltid lurad när man går på en telefonförsäljare. Tyvärr tror jag att man blir det också...inte undra på att han tyckte du lät deprimerad!

Håller med föregående kommentarer angående iPhone kontra HTC...

Knasterfaster sa...

HTC är bra. Det finns flera i min familj. De tål dock inte störtskurar av typen vi hade igår. När man pratar med telefonförsäljare så ska man bestämma sig innan för vad man tänker köpa och sedan är det bäst att slå dövörat till. Jag har ingen erfarenhet av telefontelefonförsäljare. Det var modigt att dig att handla utav honom. Bekvämt att få det gjort utan att behöva gå ut när du ändå skulle få det gjort.

Agneta sa...

Alla telefonförsäljare är nog inte av ondo.
Jag har en iPhone, men vet flera som är nöjda med htc. Det blir nog bra, Nilla. Och blir det inte det vet du what to do: Blogga om det!

nillas liv på pinnen sa...

Marina: Eller hur! Jag har ju en hel halvtidslön att sätta sprätt på!

Duktiga tjejen: Det hoppas jag också. Att döma av kommentarerna här så kommer jag dock inte bli det...

Cat: Man är väl inte mer än människa, suck. Hade hoppats, men...

Stina: Du kan få hans namn och nummer...

Frunatmaken: Så kan man nog också se det. Aouch.

Mockis: Ja, antingen sket han i mallen eller så använde han en ny supermall.

Sus: Man kan t o m lägga på redan när man hör det lilla tomrum som inleder försäljarsamtal. Den sekund som passerar innan samtalet kopplas.

Magica: NÄ, det var en htc, som sagt. Du ska få se den, kanske också känna på den om du är snäll.

Lisbeth: Två ångerveckor! Sa han.

Spader: Lite så, ja.

Tvillingen: Sorry, men min försäljare sa att htc är bättre än iphone...

Anonym: And who is talking?

Smål: Jag är en av dem som kan sms:a och cykla i stadstrafik samtidigt. And I'm proud of it! Har tränat länge, förstår du.

Eva: Det var ett himla tjat om att iphone skulle vara bättre! Min försäljare sa att det inte är så, så det så.

Knaster: Äntligen en som vet att htc är bäst! Eller bra iaf. Jag ska inte sms:a med den i ösregn.

Stortosmått: Precis! Man får så om man sen ska kunna skörda blogginlägg.

Mika sa...

Varför ringer ingen mig och överväldigar mig??? Jag skulle verkligen behöva en ny telefon... en skeeetabra. Men jag kommer aldrig i livet att ta det beslutet själv! Jag behöver någon som övertalar mig och berättar hur bra mitt liv kommer bli!

nillas liv på pinnen sa...

Mika: Haha! Jonny Söderberg tror jag det var han hette, och han jobbar för Tele2. Lycka till! =)

XXX sa...

Sorry Nilla men jag har både iPhone och HTC. HTC på jobbet and let me tell you att den telefonen är kass, den suger h-stb-ll- som folk så charmigt uttrycker sig.

Men du gör ju naturligtvis som du vill! Eller som Jonny Söderberg på Tele2 vill.

nillas liv på pinnen sa...

Tvillingen: Men är det en htc som Jonny Söderberg har sålt? Nä, jag tänkte väl det!

XXX sa...

:-) Ok då, du kommer att ha den enda sketabra HTCn i hela världen. Exklusivt så det förslår! Meeeen den kommer likafullt inte vara lika bra som en iPhone. Och det gäller oavsett vilken Jonny som sålt den. Pilutta dig!