lördag 10 september 2011

Man skulle kunna tro att jag håller på att bli gammal men den förklaringen faller platt som ett korthus för jag är ju bara fyrtioåtta och ett halvt

Bredvid mig bubblar ett glas treo och när jag öppnar munnen kommer blott ett hest kraxande ut. Huvudet dunkar och på golvet en bit bort sover Nabbe som en utslagen med tassarna utsträckta i öst och väst. Röjarfest igårkväll skulle man kunna tro. Men icke. Bara en liten nätt tantsammankomst i kombination med en förkylning. Jag kommer nog hämta mig inom loppet av en vecka.

10 kommentarer:

Knasterfaster sa...

Jag vaknade tidigt, pigg och utvilad, således har inte heller jag varit på någon röjarfest igår. Tråkigt att du mår dåligt idag. KRAM

Singelmamman sa...

Nä, ingen röjarfest för mig heller, tack och lov. Men Nabben röjde ju lite förstås. Krya på dig!

reneesfotoblogg sa...

En nätt liten tantsammankomst kan vara nog så lik ett röjarparty skulle jag vilja påstå (fråga mig) och snart nog så ligger väl resten tanter utslagna i sina soffor påhoppade av dina elaka basilusker.
Men krya på dig i alla fall!

Magica de Hex sa...

Vaknade med dundrande huvudvärk fast jag inte ens drack vin igår! Orättvist. Men guuuuu vilken rolig film Bridemaids är! Såg den igår kväll och höll på att skratta ihjäl mig!

Joanna Björkqvist sa...

Trodde nästan snoret kvävt dig eftersom du inte bloggade på hela dagen igår! ;) Hoppas du får vila upp dig över helgen nu!

Ninas skrivarlya sa...

Krya på dig! :)

Cina sa...

Krya på dig!

nillas liv på pinnen sa...

Knaster: Jag får komma till dig på måndag och bli botad, tror jag.

Nabbe: Nabbe trodde definitivt att det hela var ett röjarparty! Whatever gave him that idea...Att vi var så festpingliga, kanske?

Renée: Jag förvarnade dem, det kan jag iaf säga till mitt försvar.

magica: Jag har sett den två gånger och skrattade lika mycket båda gångerna. En film som tål att ses om, alltså.

Joanna: Nära kvävningsdöden var jag kanske inte direkt. Men ändå.

Nina och Cina: Tack! Det kan behövas.

Agneta sa...

Jag känner mig också lite hängig och killig i halsen, men jag hoppas innerligt att det stannar vid det. Värre behöver det inte bli.

Marina sa...

Krya på dig!