måndag 26 september 2011

Jag kommer fan aldrig bli klar

Nu har jag skrivit i två timmar och endast lyckas klämma ur mig hundratrettiotre ord. Vid alla avsvansade smådjävlars löständer, liksom. Blir jag klar med min roman innan jag dör så är det bara tur.
Hundratrettiotre ord som jag inte ens kunde klämma fram en bra avrundning på. Ett litet guldkorn i mitten, vilket består av den tjusiga repliken:  "Jag tror det är bra grejer det här." Det är grannen Bruno som säger så och i sitt sammanhang är det lite fyndigt. Kanske extremt lite fyndigt, men något glittrar det ändå. Visst?
Men resten är tämligen beige. Med lite spygrönt i slutet.

24 kommentarer:

Joanna Björkqvist sa...

Jag känner samma sak - aldrig blir jag klar. Och då har jag ändå VARIT klar. Har jag trott.

Jag skildrar ett kalenderår och på min genomgång nu, den allra, allra, allra sista typ, är jag på april. Suck. Det är alltså bara vår.

Duktiga Tjejen sa...

Hoppas proppen släpper snart!

cat sa...

Jamen lite grönt kan väl vara trevligt bland allt det beiga ;)

Singelmamman sa...

Dealar han förbjuda preparat, grannen?

h sa...

När du ger ut din bok kan du väl ha den där bilden till höger som författarporträtt!? Lovar att jag köper den då. :D

Åsa Hellberg sa...

Jag tänker inte säga hur många jag har skrivit, men jag kan bjuda på fem av dem. "Är det här också svett?"

Viktkamp sa...

snart släpper det =)

Anonym sa...

Låter mystiskt.

Marina sa...

Jag skulle väldigt gärna se att den avsvansade tandprotesförsedda lilla djäveln fick en liten roll också, jag är helt säker på att det skulle kunna liva upp stämningen!

Småländskan sa...

Skrivkramp? Den släpper snart, var så säker!
Kan det möjligtvis vara så att du lusläser dina egna ord/rader tusen gånger, ändrar, blir inte nöjd, ändrar igen? Skit i det i så fall.Det brukar ju vara bäst det man kommer på/skriver först!

Magica de Hex sa...

Vafan jag har ju inte ens börjat skriva än. Tänk dig - inte ETT endaste ord! Och hur många har du? Jag bara undrar ... Där ligger man allt i lä ...

mockapocka sa...

Bara så du vet så fattas det ett inlägg i din blogg. Jag hade tänkt kommentera men nu kan jag inte det. Varför gör du på detta viset?

XXX sa...

Och jag är helt färdig. (i förhållande till ditt "klar" alltså) Jag har ont överallt, i leder, muskler...senor också tror jag. Och lite feber...Mest synd om mig alltså!

Knasterfaster sa...

Det är inte många som har tyckt att just det här inlägget är intressant. Bara två innan mig. Den där meningen i mitten tycker jag säger ganska mycket trots att den är ryckt ur sitt sammanhang. Är det narkotika det handlar om?!

Småländskan sa...

Oj, hon Knaster hon fick mig att få dåligt samvete. Jag skyller på demensen! NU har jag kryssat!

nillas liv på pinnen sa...

Joanna: Och så tror folk att vi författare har en lugn och skön tillvaro på vår kammare! Våndan! VÅNDAN! I just say.

Duktiga tjejn: Lite släppte den i eftermiddags. Men sedan började en av mina karaktärer skrika så förbannat så jag inte orkade skriva mer.

Cat: Speciellt spygrönt...?

Singel: Hm, inte direkt preparat, men...

Helena: Ja, om jag vill att min bok ska hamna på psykiatrihyllan.

Åsa: Alltså, den repliken sätter fantasin i spinn. Bara så att du vet.

Viktkamp: Det gjorde det! Lite.

Frunatmaken: Hela min berättelse är jävligt mysko.

Marina: Du tror? Jag ska fundera på't.

Småländskan: Är det det som kommer först som är bäst??? Varför har ingen sagt något? Allt som kom först är raderat.

Magica: Nej, men du har väl typ jobbat idag. Dagens skörd blev 374 ord. Suck.

mockapocka: Man kan inte behålla alla inlägg när man har skrivit så många som jag har, det blir för trångt.

Tvillingen: Ja, inte är det synd om mig iaf. Stryk skulle jag ha.
Men självklart tycker jag synd om DIG.

Knaster: Tack, Knaster för att du klickar i interesting-rutan. Jag är så himla trött på att tjata på alla andra tjockskallar att de ska klicka. Precis nu när mina barn har vuxit upp och jag slipper tjata på dem...
Det är inte narkotika. Det är en innebandyklubba. En polkagrisrandig.

Småländskan sa...

Men?? Jag ser att ingen (noll) har röstat på interesting! Jo NU, då måste det vara min röst som syns. Vad ser du för siffror Knaster?
Fattar noll!

Småländskan sa...

"en polkagrisrandig innebandyklubba"...och du snackar om en beige roman!!!

Spader Madame sa...

Vad fan. Kan du inte en hyfsa siffrorna och klämma in 144? Det är i alla fall ett tal med litet tanke bakom. Spygrönt är bra. I böcker! Släng in 11 till nu bara!

vildhunden sa...

Varför ska man klicka i "interestingrutan"? Jag läser allt du skriver alldeles oavsett vilken kvalité det håller. Beige eller icke… so what?

Ps. Bara uppmaningen att kryssa i något får mig att resa ragg och göra tvärtom. Ds.

Ha det gott och klattra vidare! :-)

XXX sa...

Håller med Vildhunden, rebell som jag är...eller i trotsåldern.
Jag ger fasen i att klicka i nån ruta bara för att rutägaren säger att man ska. Sarunurå?

nillas liv på pinnen sa...

Småländskan: Man måste ha några inslag som kontrasterar mot det beiga, förstår du. Bara för att det beiga verkligen ska framträda.

Spader: Det blev inte bara elva till, det blev tvåhundratrettionio. Förlåt!

Vildhunden och Tvillingen: Alltså, HERREGUD vad ni är bångstyriga. Ni har TUR att jag har en specifik och allmän förkärlek för rebeller. Men från och med nu FÅR inte ni två klicka i interesting-rutan, blir det bra?

Spader Madame sa...

Du är förlåten. För den här gången.

Anneli Stålberg sa...

Spygrönt känns spännande, och lite nytänkande:)