söndag 18 september 2011

Skulle jag tappa min pc i golvet?

Givetvis inte.
Eftersom jag är medveten om risken bär jag alltid omkring på den som om den vore ett spädbarn. Förutom att alla ni finns i den så bor ju också min beiga roman där.
Men inte ens den mest förutseende av rediga kvinns kan vara förberedd på alla scenarier. När man ligger i sängen och varsamt (förstås) ställer ner datorn på golvet för att sedan göra en belle tendance à la hausse avec la jambe droite (snygg uppåtsving med höger ben), och råkar ha datorsladden runt detta ben, så far ens dyrgrip upp i luften för att kort därefter, när sladden rycks ur datorn, landa på golvet med en smäll.
Är just nu oändligt tacksam över att min darling verkar oskadd. Ska aldrig aldrig aldrig mer ställa ner den lilla sockerpullan på golvet.

21 kommentarer:

mockapocka sa...

Du får väl rota fram baby-björn bärselet och sy om det lite så det fits the computer. Där borde den väl ligga ganska säker. Du kan ha den på ryggen när du äter så du inte spiller och kladdar på den.
*förvånad själv över min fenomenala idé, helt i tiden också om man tänker återvinning och hållbar utvecklig*

nillas liv på pinnen sa...

Mocka: Du glömde klicka interesting!

mockapocka sa...

Herregud, du är som värsta "storebror ser dig"! Ser du vilka som klickar alltså?
Jag har klickat nu btw. Men inte för att du sa att jag skulle. Naturligtvis.

mockapocka sa...

Tyckte du om min idé då? Vill ju veta. Jag kanske kan söka patent och sådant du vet.

Mika sa...

Jag gillar tanken på att du dansar balett i sovrummet... men varför du har datorn i sängen blir jag inte riktigt klok på.

Eller! Jo! Förresten! Flera intervjuer med författare visar hur dom halvligger i sängen och skriver. Är det så ni författare arbetar? Det hade inte jag klarat. Nopes. Jag hade somnat på två röda. Inga beiga blir skrivna då!

Kram
Mika

Anonym sa...

Jamen det där är ju också för träääligt du! Vilken himla tur att darlingen klarade sig. Det gjorde inte min förra dator som Sigge rev ner. Gissa om den hund var billig då.
Very interesting .. (va fan heter inlägg på engelska)?
Ja ja jag ska klicka!

cat sa...

Där hade du en himlans tur!

Lisbeth sa...

Men jösses nu blir jag orolig. Set ju fram mot att läsa din roman. Du har väl säkerhetskopierat den? Så klart du har men var rädd om den det är många som väntar
Sov gott

Malla sa...

aj som fa-an. Tur den överlevde!

XXX sa...

Åååå den ångesten. Du får aldrig mer skriva ett sånt inlägg.
LOVA det!
Klickar inte i din ruta innan du lovat.

Gafflan sa...

Huva! Så läskigt. Gör aldrig om det!

nillas liv på pinnen sa...

Mocka:
Jo, det var en väldigt fin idé med mycket åttiotalsdoft i, I must say. Kunde bara inte koncentrera mig på den när du inte hade klickat interesting-rutan.
Men, det kan mycket väl vara en god affärsidé. Börja med att knacka dörr för att samla in gamla babybärselen, sen kan du knacka dörr igen (på andra dörrar!) för att sälja dem som datorselen.

Mika: Klart jag halvligger i sängen och skriver! Tolstoy och jag.

Tant Björn: Very interesting blog entry! Till skillnad från ett träääligt då. Jag kanske skulle ha med det alternativet också?

Cat: Ja, jag hade nog det...

Lisbeth: Nej! Säkerhetskopiering är för amatörer.

Malla: Ja, det var det.

Tvillingen: Inte precis ett sånt där, kanske. Lite annorlunda brukar mina inlägg vara. Från de jag skrivit tidigare, alltså.

Gafflan: Det kan man aldrig veta. Herrens vägar äro outgrundliga.

Anneli Stålberg sa...

Aj då! Tur att den beiga är kvar :) Glöm inte att säkerhetskopiera på ett memorystick annars vet man aldrig vad som kan hända. Mitt memorystick följer med mig var jag än går :)

Malde sa...

Säkerhetskopiering is da shit! Fick Maken att göra det för ett par månader sedan då datorn hade varit konstig ett tag. Några dagar senare hade det varit försent... Nu har vi en ny darling :-)

XXX sa...

Kanske? Skulle det vara ett löfte?

Marina sa...

Måste säga att den franska versionen av att "välta sig ur sängen med höger ben först", var mycket vackrare!

Anonym sa...

Åh, nu får jag nog skaffa mig en fransk parlör också.

Hoppas att det gick bra med älsklingen, och den beiga romanen, och dig... :)

reneesfotoblogg sa...

Hoppas verkligen att du har back-up på din beiga, men det har du säkert om jag känner dig rätt. Helst på två ställe, typ externa. För tänk om.....
Jag vill ju inte måla fan på väggen men.......

Åsa Hellberg sa...

Jäklars. Du har väl en extern hårddisk?

nillas liv på pinnen sa...

Anneli: Memorystick?

Malde: Jag kanske skulle ta reda på hur man gör när man säkerhetskopierar...?

Tvillingen: Japp. Har du klickat i rutan nu?

Marina: Visst var den! Google translation äger. =)

Glimra: Varför inte lära dig franska också på en kvart? När du ändå är igång.

Renée: Jag mailar den till mig själv allteftersom. Det är min back-up.

Åsa: En extern hårddisk har jag inte.

Anneli Stålberg sa...

Det är ett USB-minne och är en oumbärlig liten sak som rymmer oändligt många ord, men är liten som en nyckelring. Köp på vilken hemelektronikaffär som helst. Sedan sparar man en kopia varje gång man har skrivit och vaktar den med sitt liv :D