torsdag 22 september 2011

Nu har jag vant mig

Herregud, min nya blogg är ju skitsnygg helt okej.
Fick dock en annan typ av bloggångest när jag loggade in i morse och såg att antalet som klickat i interesting-rutan i föregående inlägg minskat med två under natten. Fem i gårkväll var bara tre på morgonkvisten.
Och man undrar förstås vilka som vaknade i natt och kände: shit, det där babblet om bloggidentitetsångest var inte så himla interesting ändå... Varpå de kravlade sig ur sängen, startade upp datorn och klickade bort sitt klick.
Inte för att jag säger något om det, vi lever ju i ett fritt land. Men lite grann känns det i hjärtat. Som om någon sticker en kniv i det och vrider om, ungefär.

18 kommentarer:

Åsa Hellberg sa...

Jag tror att du såg fel. Det är väry lätt att göra det i din ålder.

Småländskan sa...

Jag är inte den som är den, nu klickade jag igen!
Det rimmade!
Visserligen var jag uppe mest hela natten, men inte f-n startade jag datorn för att klicka i rutan, det erkänner jag. Finns liksom lite annat att tänka på om nätterna, när jag som vanligt envisas med att inte kunna sova.
Du, ha det gott och härligt på bokmässan. Lyssna in, kolla alla, jämför dina beiga ord med de som tror de skriver mer färggrant.
Jag tror på den beiga färgen... det sa alltid min gamla mamma.. "herregud flicka lilla, har du köpt beiga kläder nu igen" och det hade jag! Men det är skillnad på kläder och ord...

Småländskan sa...

Och du, den är snygg din nya blogg, den är ren och fin, inga konstigheter. T.o.m. jag tycker den är bra!!
Och som jag sagt tidigare, du blir liksom bra på bild!

Fru Venus sa...

Låter bekant det där med att nån klickar bort sig ;-)

Anonym sa...

Men guud vad snyggt du gjort. Å du är så himla snygg på det där fotot. Vilka ögon!

Shamrock sa...

Oj vilken mogen design du har nu. Verkligen en medelålersdesign...

Singelmamman sa...

Supersnygg design. Och klart att massorna kommer fram för att säga hej! Jag säger det här: HEJ!

Katarina sa...

Vad händer om man glömmer ifall man redan klickat Interesting eller inte och klickar fast man egentligen redan klickat Interesting? Klickar man bort sitt tidigare klick då, eller lägger man till ett till?

Jag menar en del av dina besökare är ju så gamla att de kan glömma sånt där. Inte jag förstås. Men andra. ;-)

h sa...

Weeeee....jag blev din 100ade följare. Får jag nåt pris? :D

XXX sa...

Här tar du upp ett reellt problem, något som det borde forskas på. Ett problem helt i paritet med svälten på Afrikas horn eller översvämningar i Indien.
Tycker att det känns skönt när någon orkar ta upp de här mer existentiella frågorna. Heders Nilla!

Mina dagar sa...

MEN har jag hamnat rätt??
JORÅ, jag känner igen ironin som jag ÄLSKAR!

Interesting-rutan....psssst jag fattar inte vad det är!!! Psssssst....jag är blond;)
Ser ju att du inte är det så självklart är detta för svårt för mig att bena ut!!!;);)

Joanna Björkqvist sa...

Jag skrev ett svar till dig i min blogg att jag också vill ha en sån ruta, eller egentligen flera, men det går inte... Varför inte...? (kolla gärna där, men jag säger det även här:) OM du hjälper mig med detta bekymmer kommer jag att skriva i din blogg att du är ett tekniskt geni! :)

Fru Gårman sa...

Det är märkligt det där med alla klickar som försvinner... Men jag hade inte klickat bort mig i alla fall. Ska klicka dubbelt nu jag. Finfin, ren och fin är din blogg! I like.

Marina sa...

Jag måste säga att det är en himla tur att du skaffat en klickruta - vad skulle du annars ha legat vaken om nätterna och oroat dig över?

nillas liv på pinnen sa...

Åsa: Så att rutklickens antal hoppar fram och tillbaka har inte med rutklicken att göra? Utan bara med mig? I så fall är det nog mer än bara min syn som falerar.

Smål: Jag ska ha JÄTTEloligt på bokmässan, tack!

Fru Venus: Förstår att det ringer en klocka där.

Tant Björn: Det tänkte jag också när jag såg den där bilden: Vilka ögon! De är inte så framträdande normalt sett när jag inte spärrar upp dem.

Shamrock: Du tycker? Bra.

Singelmamman: Du ska inte kvista ner till mässan då? Ja?

Katarina: Hm, det kanske är förklaringen! Mina senila läsare klickar i flera gånger och Blogger fattar ingenting.

Helena: Haha, välkommen! Ja, det borde du ju få. I synnerhet som du har en så söt nos! Om det inte vore så att jag inte kan posta paket och sånt sedan de flyttade in posten på ICA. Kan inte göra två saker samtidigt, nämligen. (Gå in på ICA och posta paket, alltså.)

Tvillingen: TACK! Du förstår mig, det känns så himla skönt att någon däruppe i Norrland gör det. (Jag är född där men blev tvångsförflyttad söderöver när jag var tre.)

Mina dagar: Man tar musen och för pilen till interesting-rutan under inlägget och sedan klickar man!

Joanna: När vi ses på mässan ska jag förklara hur man gör (som det pedagogiska geni jag är).

Fru Gårman: Om du klickar dubbelt tror jag att du andra gången klickar bort första klicket! VARNING!

Marina: Mig själv, kanske? Shit, vad jobbigt det skulle vara.

Mette sa...

SUVERÄNT att du hälsar mamma om du ser henne :-) jag blir helt full i fniss när jag tänker på vad hon skulle säga om du kramade henne helt ur det blå. Och lite avis, om hon får träffa dig innan jag...

Lisbeth_koehlqvist@hotmail.com sa...

Jag har aldrig riktigt litat på teknikens under. Nu fick jag det bekräftat. Raderat av sig själv. Visste det.
Ha en fin fredagskväll

Anonym sa...

Jag har jämnat till det lite, klickade två gånger... ;)

Men några rutor i mitt kommentarsfält, det får jag inte till. Suck!