tisdag 20 september 2011

Mycket popcorn blev det

För att jag ska känna mig författarish när jag tar bokmässan med storm i helgen har jag skrivit lika duktigt idag som igår. Popcornen har yrt, kan jag avslöja. Och tryckts ner mellan soffkuddarna. Man kan göra så mycket med popcorn, hälla dem i sig när man har huvudet bakåtböjt, till exempel.

Till mässan tar jag med mig min syster (eventuellt tycker hon att det är hon som tar med sig mig...men hon har fel) vilket borgar för många fikapauser. En i halvtimmen, ungefär.
Det blir loligt!

PS  Om det i början av inlägget lät som att jag ska till bokmässan i egenskap av författare, så var det helt enligt planen. Herregud, man måste ju träna.

PS 2  Glöm inte interesting-rutan!

19 kommentarer:

Agneta sa...

Var det nästa år vi skulle dit och lansera våra böcker? Det verkar som att jag får vara med och lansera din, för min blir inte klar. Såvida jag inte kan skriva en bok med typ hundra olika början.

Eventuellt ska jag dit till helgen, då ska jag hålla koll efter er! Men risk finns att familjen hellre vill att vi går på Liseberg...

Spader Madame sa...

Men hallå. Satan vad jag blir avundsjuk.

PS: Jag har bockat i rutan. Får man en klubba då?

Knasterfaster sa...

Jag är rädd för att någon sätter ett popcorn i halsen. Det får de inte göra. Jag vill att det ska vara loligt mest hela tiden! KRAM

nillas liv på pinnen sa...

Sos: Nästa år är det! Du får kanske skriva en novellsamling? Till en sån krävs många börjor.
Ligger inte Liseberg typ bredvid bokmässan? En mamma kan vara lite på vift, kanske?

Spader: Du får åka till Gbg! Det går tåg från Stockholm.
Vilken smak vill du ha?

Knaster: Ingen satte popcorn i halsen, tack och lov! Jag vill ha kvar mina karaktärer till slutet, det här är ju ingen morddeckare.
KRAM! =)

XXX sa...

Eftersom jag är i trotsåldern kommer jag inte att kryssa i några rutor alls! Så det så! Pilutta dig!

Mika sa...

Oh! Ska du dit? Tänk om jag ser dig... eller du mig??? Petar du mig på axeln då?
Jag åker i egenskap som illustratör. Ska bli HUR ROLIGT SOM HELST!!! och trångt... och dyrt... och...och...och helt, helt underbart!

mockapocka sa...

Jamenguuu vad jag längtar då!
Har en lista på högprioriterade montrar (och bloggare) jag vill besöka. Känns väldigt loligt :D

nillas liv på pinnen sa...

Tvillingen: Herregud, tänk om du och jag skulle träffas! Två kärringar som båda är envisare än synden... Men interesting skulle det säkert bli!

Mika: Men det är klart!!! Var befinner du dig? I någon monter?

Mocka: En hel lista? Hur ska vi hinna fika då?

Småländskan sa...

Bara för att retas med Tvillingen bockar jag i rutan!!

cat sa...

Ha det så kul på mässan, själv ska jag dit i morgon.

reneesfotoblogg sa...

Bara för att liva upp stämningen så skulle jag egentligen infinna mig på mässan och smyga runt bland stånden, förlåt montrarna och så poppa upp vid lämpligt tillfälle. Då blir det tre envetna kärringar och djävlar vilket liv det skulle bli.
Fast jag tror jag väntar till du har eget stånd så jag kan sola mig i glansen av "Årets kanondebutant"!

Åsa Hellberg sa...

Mäh, ska du också dit?
Jag är ruskigt avundsjuk!

Marina sa...

He det jättekul och ta en liten extratitt på något åt mig också (det är inte så noga vad det är!). Nu blev jag så himla sugen på popcorn så jag måste gå och handla!

Mette sa...

Om du ser den här lilla mamman (min), kan du inte ge henne en kram från mig då? Hon kommer att älska det :-)

http://mettesfoto.blogg.se/2009/october/mamma.html

Spader Madame sa...

Lakrits!

Zelda sa...

Men om du ska på bokmässan måste du lova gå omkring med det där bländande leendet som du visat på bild.
Så jag kan spana om jag ser dig alltså =)

nillas liv på pinnen sa...

Zelda: Du tror inte att det kan bli lite jobbigt för mig...?
Ska lägga ut en annan bild här på bloggen där mer av mig är med, tror jag.

Mika sa...

Mest troligt är jag någonstans i vimlet... haha... jag kommer mest troligt inte stanna mer än ett par minuter i dom montrarna jag är representerad... om jag ens hittar fram till dom vill säga.
Som tur är så åker jag dit själv. På så sätt är det ingen som behöver känna att dom tappat bort mig.
Nu låter det som jag är jätterörig på sånt här. Det är jag också.
Men om jag ser dig så ska jag knacka dig på axeln!

Kram
Mika

nillas liv på pinnen sa...

Mika: Jag kommer hålla utkik efter dig också!