torsdag 29 september 2011

Fjorton timmar kvar att rösta

Om ni sitter ligger där i era soffor och gnuggar händerna för att ni har röstat fram Soffan som vinnare (well, det är fortfarande inte avgjort!) så kan jag meddela att jag inte precis bryr mig. En liten skitenkät utan värde måste man ändå säga att det är. Och är urvalet av de röstande representativt för världens befolkning? Skulle inte tro det. Inte för att det är något fel på slöa svenska kärringar i femtioårsåldern, om ni förstår vad jag menar. Men de är inte speciellt representativa. Det sägs ju att kvinnorna gör 90% av arbetet på den här planeten. Ähum, den enkäten skickades nog inte ut till mina läsare, liksom.

5 kommentarer:

Småländskan sa...

Jaha och nu är det meningen att jag ska kryssa i "på jobbet"? Jag har ju redan kryssat på Medelhavet, kan jag kryssa igen?

Lisbeth sa...

Ja ha det låter så nu för att du ville ha ett annat resultat som visade på äventyrliga kvinnor. Tji fick du. Vi vill ligga på soffan större delen av tiden. Men visst en lite semester i värmen säger man inte nej till Med gud så trött man ska bli av alla intryck. Då är det tur att soffan står kvar.

Singelmamman sa...

Och jag "random"-röstade idag igen. Så nu har jag nog fått in alla mina alternativ. :-)

Magica de Hex sa...

Det var väl ett j-a tjat.

Mette sa...

¨Hm. Eftersom jag inte valde soffan, hoppas jag att jag kan bortse från både slö, och i 50-årsåldern då. Hälsningar en pigg 40-åring med tårna i Medelhavet (om tre månader i alla fall)