tisdag 16 maj 2023

Dagens utmaning

Har idag ringt IKEA två gånger och fått monteringshjälp. Sidoskåp i tvättstugan som blev fel trots att vi följde monteringsanvisningarna till punkt och pricka. Jag är extremt noga när jag bygger tvättstugor och slikt, frångår inte manualen med en enda millimeter.

Skåne: Men varför ska den sitta där, jag fattar inte?

Jag: Skit i det, gör bara exakt som det står.

Ändå blev det fel, och såklart visade det sig att vi hade följt fel anvisningar. Det gäller att skilja på hög låda som ska sitta under och hög låda som ska sitta över. Vidare hade vi låg låda som skulle sitta innanför och över hög låda som skulle sitta över lådan som skulle sitta under.

Men man måste litegrann älska IKEA som har en egen telefonlinje för alla som inte får ihop det. Det kallar jag service.

2 kommentarer:

Karin sa...

I know the feeling ... https://www.karinenglund.com/2019/09/men-ikea-da-eller-ehum-aha/

nillas liv på pinnen sa...

Haha, allt strul med IKEA är rätt charmigt i efterhand. Dock inte när man är mitt upp i det. Just i denna stund gillar jag IKEA för vi har precis lyckats få ihop skåpet under vasken i tvättstugan.