torsdag 18 maj 2023

Målgången

Till jul ska vi vara klara med iordningställandet av huset, har vi nu bestämt. Då har vi också flyttat hela utbyggnaden en bit från grusvägen så att vi får mindre insyn. En del jobb med det, men vill man något tillräckligt mycket så.

Flytta ett halvt hus ... ?

Nu får jag skärpa mig. Vissa saker kan man lätt ändra på i efterhand, andra blir lite väl komplicerade. Oavsett hur mycket man vill hit och dit. Det går inte att flytta ett hus. 

Nä, nä. 

Och varför skulle man? Man kan ju börja gilla insyn istället. Man kan börja tycka att det är charmigt när folk som går förbi studerar en när man sitter och äter eller ligger slängd i soffan. Ibland äter jag samtidigt som jag ligger slängd i soffan, men det tänker jag verkligen inte skämmas över. Kom och kolla! kommer vara min nya inställning. Jag som alltid drömt om att bli sedd. 

Det kommer bli bra. Det kommer bli jättebra.

2 kommentarer:

Karin sa...

Man kan sätta upp finurliga byster, eller papier maché-figurer i fönstren som liksom tittar tillbaka och då blir folk lite blyga och slutar titta in genom era fönster.

Signaturen

"Jag har bott vid en landsväg"

Anonym sa...

Bra ide! Gäller att hitta någon byst som verkligen glor på de som går förbi. :)