söndag 31 juli 2011

Boktips

Läser en bok jag kan rekommendera:

Konsten att tala med en änkling, av Jonathan Tropper.

En berättelse vars budskap kan sammanfattas med orden: Det är inte det fullkomliga som gör livet fullkomligt, det är alla små, och ibland stora, ofullkomligheter. Eller som det kommer till uttryck när huvudpersonen betraktar ett acneärr i en kvinnas ansikte:
"Perfektion blir lätt plastig, kall och hård. Verklig skönhet är en strömförande ledning som måste jordas och det är sådana små ofullkomligheter som gör jobbet."

En liknelse som kan överföras till livet i stort, och det görs också i den här boken.

8 kommentarer:

Duktiga Tjejen sa...

Jag älskar boktips! Och så blir jag nyfiken på boken som du skriver. Jag har just skrivit klart min första roman som ska skickas i till förlag nästa vecka...

nillas liv på pinnen sa...

Duktiga tjejen: Vad spännande! Jag hoppas att jag blir klar med min beiga skapelse (en vardagsroman, kan man säga)innan året är slut, och när jag väl skickar in manuset kommer jag vara helt väck av nervositet. Lycka lycka till med ditt manus! Jag kommer följa din blogg och se hur det går.

Miss Upsey Daisy sa...

Jag kommer köpa din bok. Var så säker. Tackar och bockar för boktips med. :)

Marina sa...

Vadå underbar mening! Lägger den till läslistan!

Maj Korner sa...

Du är rolig du, just den boken har jag precis beställt!

nillas liv på pinnen sa...

MUD: Ja, du behöver kanske något att läsa så länge...?

Marina: Den är klart läsvärd!

Maj, det måste ju innebära att DU är rolig. Visst?

Maj Korner sa...

Nej. Jag har absolut ingen humor.

nillas liv på pinnen sa...

Maj: Ingen humor alls, nej då.