onsdag 13 juli 2011

Mitt system

Jag har en ganska avancerad organisation för mina färdigskrivna beiga textstycken. Jag skriver avsnitt, de flesta ganska korta men en del långa, som jag sorterar in i olika kategorier. Varje kategori har i sin tur underkategorier i ett antal nivåer, en del färgkodade, andra inte. Varje textsnutt som blir klar sorteras in, kopieras och klistras sedan in i metanivån som innehåller alla texter i kronologisk ordning. Innan en text får ta plats i meta måste den godkännas, vilket jag själv ombesörjer.
Det här är ett mycket smart system,  problemet är bara att det börjar bli lite snurrigt. Allt som oftast sitter jag och funderar över var jag sparade den och den texten, för i allt kategoriserande så är ju gränserna ibland lite oklara. Det blir ett visst läckage in i angränsande fack. Vilken färg som hör till vilken underkategori undrar jag också allt oftare över. Om ni fattar. Vilket ni förstås gör, jag har ju smarta läsare.
Nå, min fundering just nu är om jag ska skita i organiserandet och bara skriva istället? Det känns onekligen som att det skulle spara en del tid.

12 kommentarer:

Åsa Hellberg sa...

Haha, ja, skriv bara!!!

reneesfotoblogg sa...

Inte undra på att det går segt! Kraften går ju av dig!

Hanna sa...

HAHAHA!! Skit i sorterandet. Du kommer förmodligen ändå lägga om allt när du är klar...

Knasterfaster sa...

Är det sådant där du har lärt dig på skrivarkursen? Om jag skrev så skulle jag bara skriva för om jag skulle hålla på så där så skulle jag aldrig bli klar nämligen.

Lippe sa...

Vet inte men det låter som om du iaf kommer att göra om det sedan...

Mika sa...

Öj. Det lät väldigt komplicerat. Jag gillar att man utmanar sig själv... men jag röstar på "bara skriva". Men så är jag inte så strukturerad av mig heller.

Kram
Mika

Shamrock sa...

Jag tycker att det låter omständigt

Marina sa...

Det där låter ungefär lika rörigt som mitt "organiserade kaos" på skrivbordet på jobbet - skit i det och skriv i stället!!!

Spader Madame sa...

Fasiken. Jag är, tydligen, litet tysk av mig. Sortera på du. Fast jag tycker du ska sköta sorterandet en dag då skrivandet går trögt. Så om det släpper på sorterar du bara en annan dag. Do you get it? Litet ordning är bara trevligt liksom...

mammakicki sa...

Jag tycker att det låter som att du borde fixa ett sorteringsystem för sorteringsystemet. Då blir det nog bra ska du se...

Magica de Hex sa...

Guuud vad du är jobbig. Håller du på sådär för att slippa skriva! Du vet vad jag sa igår, snart kommer jag med skrivpiskan!!!

nillas liv på pinnen sa...

Åsa: Du tycker?

Renée: Du tror?

Hanna: Nä?! Shit...

Knaster: Nej, det här systemet har jag kommit på alldeles själv! Jag borde ta patent.

Lippe: Hur kan du får den känslan?!

Mika: Om DU säger det så kanske jag gör det. Yay.

Shamrock: Nej, det är matematiskt.

Marina: Kanske är strukturerandet en yrkesskada? =O

Spader: Du är så smart, Spader! Men så är du ju mattelärare också.

Mammacicki: En till slags metanivå? Hm, ja...kanske.

Magica: Är skrivpiskan en metafor, en allegori eller en liknelse? Och vad symboliserar den?