söndag 31 juli 2011

Wish me luck

Nu ska jag till Friskis&Svettis och förklara för dem att jag måste få träna trots att mitt kort säger att jag inte får det. Mitt nuvarande kort räcker till 26 augusti, men ändå inte, eftersom jag var ute i god tid och köpte mitt nya årskort för två veckor sedan och för att få med rabatten jag får av jobbet behövde jag visa att jag faktiskt är med i den där föreningen på jobbet som ger rabatten, och som jag ännu inte betalt medlemsavgiften till, men eftersom jag såg så hederlig ut (får man anta) fick jag rabatten ändå, med reservationen att kortet inte fungerar förrän jag visar upp bevis på att jag har betalt, och hur ska jag få tag i ett sån't bevis på en söndag?
Får jag inte träna efter den redogörelsen så kommer jag lacka ur, känner jag.

8 kommentarer:

Anonym sa...

Träna! Jisses, jag blir svett bara jag sticker näsan utanför dörr´n
Nä, jag går och badar istället.
Ta´t lugnt nu..

Åsa Hellberg sa...

Haha. Med den svadan hade du passerat mig om jag hade jobbat där.

Marina sa...

Jag skulle låta dig träna efter halva den redogörelsen!!

Agneta sa...

Lycka till! Det går säkert bra.

Knasterfaster sa...

Ingen idé att jag önskar dig lycka till nu för du har säkert redan hunnit vara på Friskis och Svettis. Jag tror det gick bra. Det var säkert så att det var tur att du kom och fyllde ut lokalen åt dem. Det var väl inte många som tränade idag i den här värmen?

nillas liv på pinnen sa...

Tant Björn: Man måste ju hålla musklerna på plats, vet du! Så att de inte trillar ner och blir gäddhäng, eller nåt. ;)

Åsa: He, jag fick passera.

Marina: Så lätt gick det inte, jag fick snarare upprepa mig.

Sos: Jorå, det gick vägen.

Knaster: Det var ganska många där faktiskt! Men på ett ställe var det tomt och det var där du skulle vara.

Duktiga Tjejen sa...

Friskis brukar ju vara schysta, har själv jobbat där och brukar träna där. Läser ovan att du fick passera - pjuh!

nillas liv på pinnen sa...

Duktiga tjejen: Efter en stunds resonemang var vi rörande eniga om att allt var Friskis fel. ;)