torsdag 7 juli 2011

Hej!

Nu är jag i stugan.
Givetvis har vi internet här, annars skulle det inte gå. Men bara på makens ipadd och den kan komma att bota mitt internetberoende, känner jag. Det här är jättejobbigt, faktiskt.
Jag har varit ner till sjön och badat i alla fall. Man behöver bara ta sig igenom tyranniets meter fästingstinn bush/skog/sly/djungel för att komma dit. Verkligen inte tyranniets, den här passen skriver vad den vill! Fyra hundra meter, menade jag. Bonden har dessutom fällt skog här och där utan att ta rätt på den. Över stock och sten har fått en ny innebörd.
Men det är somrigt och det ger motion.
Kan också berätta för alla som oroar sig att jag har några fler fb-vänner på ingång som typ är Sprungna ur devisen: Kommer inte vännerna frivilligt så får man tvinga dem.
Nu orkar jag inte skriva på det här eländet längre.

11 kommentarer:

Knasterfaster sa...

Hej!
Tyrraniska fästingar lät hemskt. Tur det inte finns sådana vid din stuga.
Tur att jag redan är din vän för jag tycker inte om att bli tvingad.

Gafflan sa...

Fästingar låter elakt för att inte tala om tyranniet. Huva.

Katarina sa...

Verkar som om det är såna där iPads som är tyranner.

Men lite roligt blir det efter att den korrigerat det du ville skriva till det den ville att du skulle skriva. :-)

Maj Korner sa...

Och undrar vad du tänkt skriva istället för "passen".

Zelda sa...

Åh, Nilla måste bara säga att jag köpte 84 Charing Cross Road igårkväll. Läste ut den nu på morgonen och den var ju fullkomligt underbar!
Tack för tipset, den skulle jag inte fastnat vid om jag bara sett den på hyllan.

* M E T T E * sa...

Fästingar är jordens avskum, det finns ingen som helst nytta med dem. Tror jag. Om någon vet så hojta till.

Cina sa...

Jag blev din vän. Frivilligt! ;)
Vägen till badet låter ju annars som en affärsidé. Det är ju så modernt att "uppleva saker", lite äventyr och så. Dirigera dit folk och ta betalt vetja!

Marina sa...

Jag är helt övertygad om att fästingarna är den största plumpen "han där uppe" gjorde då det begav sig...

Småländskan sa...

Ska jag ta en lov vid din stuga? Då lovar jag att alla befintliga fästingar fastar på mig. Sen är din sommarstugevistelse räddad!

Magica de Hex sa...

Eländes elände. Skit i bloggen så länge. Det är ju sommar för bövelen.

nillas liv på pinnen sa...

Knaster: Tur hörredu, att du fick intrycket att det var frivilligt!

Gafflande:
Ungefär samma sak, om du frågar mig. Och padden.

Katarina: Den har en egen vilja, no flint. Och jag gillar inte att umgås med såna som har det!

Maj: Padden!

Zelda: Va KUL! :D Läste du utgåvan som även innehåller Uppföljaren Hertiginnan av Bloomsbury Street? Den är också läsvärd.

METTE: Och de blir bara fler och fler, ,snart tar de över alltihopa.

Vina: Absolut! det finns älgar där också. Ibland brakar det till bland grenarna så att man hoppar högt.

Marina: Stryk skulle han ha!

Småland: You say? Annars är de väldigt förtjusta i maken också.

Mariga: Skit i bloggen?! Är du galen, människa?