torsdag 7 juli 2011

Bara lite mer lakan

Jo, Bruno på Hemtex huvudkontor har svarat mig i två kommentarer.
I den första hävdar han att det är 100% bomull i lakanen jag köpte, men att jag borde köpa satin istället. Okej, Bruno.(Not.)
I den andra skriver han att jag "självklart" ska gå tillbaka till butiken om jag har något att klaga på. Lite, lite uppfostran sitter ju aldrig fel när man har med bångstyriga kunder att göra.
Den som har missat vad jag känner för att bli uppfostrad kan läsa det HÄR.

8 kommentarer:

Singelmamman sa...

Eller så kanske Bruno för inse att kunder som inte är nöjda låter bli att komma tillbaka. Hur duktiga företaget än är på att uppfostra kunden.

Singelmamman sa...

Jag skulle kunna ha skrivit "får inse..." men det gjorde jag inte.

Mika sa...

Det här är ruskigt spännande! Och nu är jag inte sarkastisk... eftersom jag arbetar med kunder varje dag så är jag innerligt intresserad av: Vad skulle han kunna ha skrivit som gjort dig nöjd?
Ibland pratar man med kunder och man inser av deras min att man sagt något FRUKTANSVÄRT fel... men man vet inte vad.

Kram
Mika

nillas liv på pinnen sa...

Mika: Han skulle ha låtit bli att tillrättavisa mig.
Sen är jag helt säker på att det inte är 100% bomull i de lakan jag köpte, och det gör mig förstås frustrerad att de så benhårt hävdar det.
Jag har legat på många många bomullslakan genom åren och jag vet hur syntet känns och beter sig. Jag tror helt enkelt att de ljuger när de säger att det är helt ren bomull i de jag köpte, och då kan de inte säga något annat som gör mig nöjd.
Det kan kanske verka som om jag är en konstant missnöjd kund var än jag kommer, men jag är bara missnöjd när jag känner att jag har anledning, och det är inte speciellt ofta. Kanske en gång på hundra, typ.

Maj Korner sa...

Då ser jag bara en utväg. Janne Josefsson.

Maj Korner sa...

Men du. Har läst hans svar och inte försöker han uppfostra dig heller, inte tycker jag det i alla fall.

NILLA sa...

Ja, jag kanske var lite snabb att slå fast att han tillrättavisar. Det kan vara så att han informerar.
Och Mika! Om jag någon gång kommer och handlar av dig så kommer jag vara JÄTTESNÄLL!

Mika sa...

Nilla... Jag med! Jag lovar att jag inte ska tillrättavisa dig. Heder och samvete!