måndag 4 juli 2011

Skrivpuffstema: Synvilla

Killen därborta, du ser?
Ja?
Han kollar in mig.
Eh, det gör han väl inte...?
Jo, men titta får du se.
Mm.
Men titta då!
Alltså, han pussar ju sin tjej...
Fast titt som tätt kollar han hitåt, men kolla då! Annars ser du ju inte.
Nu pussar han henne. Och då behöver jag väl inte titta ändå?
Fast du måste ju titta åt hans håll hela tiden, för man kan inte veta när han kikar på mig nästa gång.
Jag tycker han verkar vara väldigt väldigt kär i sin tjej, faktiskt...
Men det är ju bara en del i spelet, fattar du väl!
Spelet?
Spelet han måste spela eftersom han är ihop med henne men intresserad av mig. Shit, vad du är korkad.


Skrivpuff hittar du HÄR.

10 kommentarer:

Kalle Byx sa...

Som sagt. Man ser det man vill se. Bra skrivet.

Pia sa...

Relationsstatus: Det är komplicerat?
Gillar. :)

Shamrock sa...

Låter som om någon har bra självförtroende ;)

Anonym sa...

Gillar dialogen. Känns äkta.

Tisteln sa...

klockrent!

marmoria sa...

Jag känner igen det här på något vis

Mika sa...

Jag gillar skrivpuff. Tänkte skriva att jag gillar skrivpuff när du använder dig av den... för jag "kan aaaaaaldrig komma på något att skriva."
Dessvärre kom jag på något ikväll. Är nämligen lite lätt hypokondrisk ikväll och tror att jag har en propp i benet. Varför tror jag det då kan man undra? Jo för det liksom känns lite trött och jag hörde att man kan få propp även som ung idag.
Suck... när ska jag växa upp och sluta inbilla mig en massa oroväckande?
Åh! Vad jag vill läsa om hemtex nu då! Spännande! Jag har en vän som arbetar på Hemtex... jag ska ta en check med henne om 100% bomull produkter.
Kram
mika

foxy sa...

Skönt med ett starkt ego!

Anonym sa...

Man ser det man vill se. Så är det ju... ;)

nillas liv på pinnen sa...

Kalle: =)

Åsa: =)

Pia: Väldigt komplicerat, får man lov att säga.

Shamrock: Eller vad det är.

kaliwarra: Kul att du tycker det!

Tisteln: =)

marmoria: Hur då som?

Mika: Man kan få det mesta som ung. Ändå klarar sig de allra flesta.
Ska gå in till dig och läsa din skrivpuff på momangen! För det blev väl en?

foxy: Eller vad det nu månde vara...=)

glimra: Kanske bra i vissa lägen. Men inte i alla.