söndag 31 juli 2011

Men alltså

Ska träffa en bloggvän i morgon, och fick med anledning av det ett facebookmeddelande av henne:

Bla bla bla bla, och så ett telefonnummer.

Tog fram min mobiltelefon och knappade enligt konstens alla regler in bloggvännens namn i kontaktboken, och därefter telefonnumret. Seeeeeiv.

Skrev ett fb-meddelande tillbaka med mitt telefonnummer.
Precis när jag skulle skicka såg jag att de fem första siffrorna i mitt telefonnummer överensstämde med hennes. Kul. Och de två sista. Vilket sammanträffande! Och de tre i mitten. Hon hade samma telefonnummer som jag! Gud vad otippat. Som att vinna på lotto minus pengarna. Fick dock en misstanke om att något var fel och läste hennes bla bla-meddelande igen:

"Är det här ditt telefonnummer?" Och så mitt telefonnummer.

Den naturliga frågan blir nu givetvis: Vad är det för mobil (den är röd) som inte reagerar när man sparar sitt eget telefonnummer med någon annans namn? Har inte tekniken kommit längre än så?!
Sony Ericsson, HALLÅ!

13 kommentarer:

Singelmamman sa...

Själv har jag en svart mobil,den sparar lite som den vill. Det är inte en Sony.

4U2 sa...

Ha,ha,ha sorry jag skrattar, har mobil av samma märke ... :)

XXX sa...

Det är bara röda mobiler som gör så! Vet väl varenda kotte!

Marina sa...

Har faktiskt aldrig tänkt på att det är så...men nu vet jag - när mobilen krånglar är det för att den är röd!!

Zelda sa...

Hahaha. Men du, skylla på tekniken?! Du känner inte att du har lite dålig koll på ditt eget telefonnummer om du både hinner lägga in det i mobilen OCH skriva det på fb innan du ser att det är ditt he, he

Ser förresten att det skrivits en massa viktigt i kommentarerna sen jag skrev något senast. Stor eloge till dig Nilla!

Åsa Hellberg sa...

Det kan vara bra att ha sitt eget nummer, också!

Mika sa...

Hahaha... tänk har inte mänskligheten kommit längre än att man läser, knapprar in och läser igen förrän man känner igen sitt eget nummer?

Underbara du!

nillas liv på pinnen sa...

Singel: Jag skulle förstås haft en svart som sparar lite som den vill. Då slipper man ansvaret.

4U2: Då vet du vad jag snackar om!

Tvillingen: Not this kotte. Jag tänkte att färgen nog är ovidkommande, tänk vad fel man kan ha.

Marina: Först tillverkar de röda mobiler, sen säljer de dem till tanter för att hämnas.
Något sånt måste det vara.

Zelda: Well, varför köper man en mobil? Jo, för att den ska kompensera, när den egna hjärnan saknas! Och så för att ha något att ringa med förstås.
Och tack för elogen!

Åsa: Men inte sparat under någon annans namn, tro mig. Förvirringen är tillräcklig som den är.

Mika: Det var snällt av dig att sänka hela mänskligheten till min nivå. Nu känner jag mig inte ensam.

Maj Korner sa...

Nu har jag skrivit ett "roligt" svar och ett "pedagogiskt", men inget passar så jag skriver ingenting istället!

Agneta sa...

HAHAHAHAHAHA! Det där var riktigt roligt! =)))
*skrattar så hela jag hoppar i soffan*

*lättroad, och tacksam för det*

Lippe sa...

Hahahahaha!! Ibland undrar man ju faktiskt hur de tänkte om de tänkte!

lisbeth sa...

Hej hopp nu är jag tillbaks och har haft nöjet att läsa dina inlägg. Lite gott och blandat men även en ton av den värld vi lever i. Verkar som de två sista inläggen alltför väl visar att regelverk är bra att ha men vem har gjort när det inte funkar som det ska
Kram på dig

nillas liv på pinnen sa...

Maj: Men jag vill ha ALLA dina svar!!! Ju.

Sos: Lättroad var rätta ordet! =)

Lippe: De måste ju tänka på sådana virrhjärnor som mig! Jag bara säger.

Lisbeth: Välkommen tillbaka! Blandat har det definitivt varit på sistone...