tisdag 5 juli 2011

Planen

Hej! (ge ett väluppfostrat intryck)

Jag har köpt många bomullslakan här som jag är jättenöjd med. (fjäska)
Men de här *visa* känns inte som bomull. (informera sakligt)
Det känns som att de innehåller syntet. (informera sakligt)
De liksom sticks. (informera sakligt)
Dessutom drar de till sig damm och dylikt på det elektrostatiska sätt som bara konstbibrer gör. (låta kunnig på området)
Så jag vill reklamera dem. (ge ett handlingskraftigt intryck)

Klädsel: Nystruken bomullsblus och beiga byxor i linne

Det kan inte gå fel, tänker jag.

10 kommentarer:

Knasterfaster sa...

Skynda dig hem. Jag blir så nyfiken på hur det ska gå. Jag tycker att du bör få deras dyraste finaste bomullslakan och två fina örngott som kompensation.

Lippe sa...

Tala om hur det gick!!!

Gafflan sa...

Hade jag stått i den butiken hade du fått nya lakan bums men du får gärna berätta hur det gick.

Singelmamman sa...

Kan inte gå fel. Beiga byxor tillsammans med retoriken är helt rätt. Men skynda dig att berätta hur det verkligen gick. Tycker att det är spännande det här.


(och jag har tråkigt på jobbet)

Magica de Hex sa...

Love U.

Cina sa...

Verkar vara en bra plan. Du rapporterar väl??????

Märta sa...

Den perfekta planen! Nu vrider jag mig av nyfikenhet här. :)

Småländskan sa...

Ja?? Och????

reneesfotoblogg sa...

Om det nu skulle strula och ansvariga i affären försöker moppsa sig så säger du att din make minsann är ingenjör i tekobranschen så tänker dom inte byta så........djävlar i mig. Men glöm inte att vara saklig.

nillas liv på pinnen sa...

Knaster: Någon kompensation blev det inte. Jävla Hemtex.

Lippe: In the inlägg above you.

Gafflan: Ja, varför jobbar inte du på min Hemtex? Det vore mycket roligare.

Singel: Men nu har du väl gått hem från jobbet?

Magica: Du är också söt.

Cina: Always reporting from this front.

Märta: Om du går in på min blogg och läser senaste inlägget kan du sluta vrida dig.

Smål: Ja! Klart jag fick pengarna tillbaka.

Renée: Of course not. Sakligheten framför allt. Och vad ska man ha en make till om man inte kan hota med honom?