onsdag 6 juli 2011

Golvad

Jag har tårar i ögonen hela tiden när jag läser 84 Charing Cross Road. Mest tårar av skratt men i mina långa täta ögonfransar hänger även droppar av livet-är-vackert-tårar.
Vilken bok! Varför har ingen sagt något???
Kan bero på att alla inte tycker om den så som jag gör, min smak kanske är något udda. Jag får vara glad att jag i alla fall har mig själv att skratta och gråta tillsammans med. (Om romanen jag för närvarande inte skriver på någonsin blir klar kommer den också vara udda.)
Kan man bli kär i en bok?
JA, DET KAN MAN!

3 kommentarer:

Marina sa...

Den boken har jag faktiskt aldrig hört talas om - inte författarinnan heller, men det låter ju absolut som om det vore värt att stifta bekantskap med denna skrift!

nillas liv på pinnen sa...

Marina: Det är det!

Spader Madame sa...

Okej. Verkar som om det är en måste läsa bok. Jag är sur, skulle behöva den i handen nu! NU!