måndag 5 september 2011

Känner på mig att det här kommer bli en följetong...

Frågade mina döttrar igår vilken telefon som är bäst; Iphone4 eller HTC Sensation.
Eftersom jag håller min prestige högt som en fana tänker jag inte tala om vad de svarade men nu har jag ringt för att ändra min beställning.
Hm hm hm, sa kvinnan jag pratade med. (Han jag pratade med i fredags jobbade inte idag.)
Efter hummandet förklarade hon att jag måste vänta tills den beställda telefonen kommer med posten (vilket skulle ta tre till fyra veckor) och då skicka tillbaka den.
Här gick min hjärna in i den stora trötthetsdimman. Varför har jag med försäljare att göra överhuvudtaget???
Lyckades den här gången hålla fast vid ordet NEJ som en trotsig treåring. I alla fall så länge jag såg framför mig hur jag måste gå till ICA för att hämta ut en telefon för att sedan skicka tillbaka den igen. Ingen kan förstå hur dålig jag är på att göra den sortens praktiska göromål, men jag vet.
Jag sa att jag inte kunde se vitsen med att skicka en telefon fram och tillbaka på det sättet, och kvinnan i andra änden svarade att det kunde ju inte hon heller egentligen och drog tillbaka förslaget.
Eftersom mitt NEJ ebbade ut efter det gick jag med på att vänta tills kontraktet kommer om ett par dagar. Då ska jag ringa igen. Varför kan man undra. 

21 kommentarer:

XXX sa...

Jag är säker på att alla dina ansträngningar i detta ärende kommer att "betala" sig i form av en bättre telefon.
Och mitt samvete känns en smula lättare nu för jag var väl en av de större HTCantagonisterna.
Men som sagt, nu är jag nöjd eftersom jag är säker på att du blir det också!

Gafflan sa...

Paketskickande hit o dit...tja...jag förstår precis hur du känner för det där med att skicka tillbaka paket. Japp här sitter en till som är asdålig på sådant. Hoppas du får en bra telefon och blir nöjd i alla fall.

Fru Gårman sa...

Alltså jag sitter ju i telefondilemma här och då slänger du fram HTC som alternativ också. Tack så mycce! ;)

Marina sa...

Pappmugg med snöre i - kan det vara ett alternativ??

Anonym sa...

Ja du, det kan man verkligen undra?
Å så för att jag har jobbat hela helgen istället för att äta äppelkaka morgon middag kväll så måste jag ju läsa ikapp och ser 86 cm. Måste leta fram måttband nu dårå...

Småländskan sa...

Jahapp, det var den HTC:en det! Eller snarare det var INTE den HTC:en.
Det är livsfarligt att fråga barnen om sånt där tekniskt, det borde du väl veta?

Duktiga Tjejen sa...

Oavsett har du alltid två veckors ångerrätt genom distansköp.

Hälsn. Juristen.

Åsa Hellberg sa...

Tillbakaskick är hemskt. Jag sitter här med en rumpkudde som jag inte ORKAR bråka om.
Det är dock ynkliga pengar mot en telefon.

Knasterfaster sa...

Min son Mellan skulle aldrig för sitt liv använda en Iphone eftersom Steve Jobs är ond. Det var vad han sa när vi var i mobiltelefonaffären igår. Han valde HTC Sensation. Han beställde den igår och den kommer om 3 - 4 dagar. DAGAR.

Magica de Hex sa...

Stå på dig. Ge dig inte.

Maj Korner sa...

Jag ogillar företag som skapar egna spelregler och jag gillar inte iPhone.

Inget vanligt simkort, utan ett micro-simkort.

Garantin gäller bara om temperaturen är mellan 0 och 30+.

Om den skulle vara trasig vid leverans så får man ingen ny telefon (som man får när andra telefoner är Doa (Dead On Arrival)) utan den ska repareras.

Nä, såna fasoner gillar inte jag.

Cina sa...

Heja Nilla!
Bra gjort att avvärja paketskickande fram och tillbaka!

Anonym sa...

Jag har 3 som operatör. Först köpte jag en Nokia via dem, men den slutade att fungera efter ca en vecka. Tillbaka med den och snabbt som attan fick jag en iPhone istället (4:an). Jag är helnöjd. :)

Spader Madame sa...

Spännande med följetong, följeänger är ännu bättre! Telefoner är inte min grej. Skor däremot...

Annika, Bokplantan sa...

Din övertalningsförmåga verkar i alla fall ligga på topp! Jag gick in på Telia och köpte en iPhone 4. Det tog tio minuter. Max.

Shamrock sa...

Låter jobbigt

nillas liv på pinnen sa...

Tvillingen: Låt oss hoppas det!

Gafflan: Beställningen hade inte ens lagts in i systemet och då kan jag inte begripa varför hela proceduren ska ha sin laga gång bara för att sedan gå tillbaka hela vägen...

Fru Gårman: Såg att du var färdig med ditt köp nu. Grattis! Typ.

Marina: Varför inte? Billigare och mindre krångligt.

Tant Björn: Och vad blev resultatet???

Smål: De är de enda experter jag litar på i de här sammanhangen.

nillas liv på pinnen sa...

Duktiga tjejen: Det var det jag påminde henne om när hon sa att jag skulle skicka tillbaka telefonen när den kommer om tre-fyra veckor...
Oj då, sa hon då.

Åsa: Är det ynkliga pengar kan man kanske skita i det, bara gnissla lite tänder. Beror på vilket som känns minst jobbigt: tillbakaskicket eller tandgnisslandet.

Knaster: Jag har ingen aning varför det skulle dröja hela tre-fyra veckor. Konstigt.

Magica: I will not surrender!

Maj: Misstänksam av naturen som jag är får jag en bestämd känsla av att de där spelreglerna är till för att matta ut kunden så att hon/han inte ska orka reklamera/använda ångermöjligheten...

Cina: Ja. VARFÖR liksom?! Kan inte begripa't. Och Grattis!!!

Glimra: 3 Kanske är bättre än Tele 2, helt enkelt...

Spader: Jag kanske borde köpa ett par skor istället för telefon? Eller flera par lär det ju då räcka till!

Annika: Det är förstås så man ska göra! Köpa när man själv vill och inte låta sig överrumplas av en telefonförsäljare.

Shamrock: Verkligen... Why me? Liksom.

Katarina sa...

Men? Vad har du valt då?

Jag hoppas verkligen att det inte var iPhone4.

iPhone5 kommer nämligen nu i oktober.

Moahahahahahaha.

Okej då, jag ÄR avundsjuk. Jag vill ha en iPhone

Nilla sa...

Katarina: Än så länge har jag inte valt något alls. men jag tänkte väl en Iphone4 då...Har inget behov alls av en 5:a. Men kan den sänka priset på 4:an så fyller den sin funktion för mig.

Lisbeth sa...

Upp till kamp Vi kvinnor måste bli bättre på att säga NEJ. Bra jobbat. Nytt tips att använda när man i rena yrseln säger ja till en försäljare
Ha det gott