torsdag 27 maj 2010

Äppelblom och syrénknoppar

Men vad är väl Paris mot en solig morgon hemmavid när stora äppelträdet bredvid altanen blommar? Och när, dessutom, morgonens möte på jobbet är inställt. (Förvisso skulle jag absolut behöva använda tiden till högarna med ännu orättade nationella prov men jag är väldigt bra på att förtränga sånt.)
Ja, faktiskt förstår jag inte hur någon överhuvudtaget kan vilja vara i Paris just nu.
Paris? Vad är det, liksom? Var det inte en gris som någon polis skulle rida på?

4 kommentarer:

Anonym sa...

Paris.... *drömmer mig bort resten av dagen*

Agneta
stort o smått

Märta sa...

Jahapp! Nu fick du mig att börja nynna på "The ballad of Lucy Jordan", du vet den där:

"At the age of 37,
she realised she'd never ride
through Paris in a sports car,
with the warm wind in her hair"

Bloggträff i Paris?

Knasterfaster sa...

Nu såg jag att det var 14 kommentarer på ditt senaste inlägg och 2 på det här så jag var bara tvungen att "rätta till". I Paris blir man bara illamående har jag hört. I alla fall om man har höjdskräck och åker upp i Eiffeltornet. :) :)

Anonym sa...

Vänder man på Paris så blir det ju sirap. Känns lite kladdigt liksom... ;)