lördag 29 maj 2010

Tårtgåta

Kan man klämma in en halv tårta i ett sockerstopp?
Svar: Ja.

Köpte en s k chokladspegel, vilket är ett väldigt lyckat exempel på tårta, till en elevgrupp igår. P g a omständigheter som var utom min kontroll inställdes lektionen i fråga och jag fick bita i det sura äpplet och ta med mig tårtan hem. Med maken i Paris och dottern hos kompis så har jag på egen hand fått åta mig att göra slut på det chokladglaserade eländet. Halva har jag lyckats förpassa till min egen kropps energidepåer så här långt. Det renderar ett MVG, tycker jag.

Med tårta sipprande ur öronen tittar jag nu på Eurovision song contest. Moldaviens juckande saxofonist är den som hittills gjort starkast intryck på mig.

21 kommentarer:

Osloskånskan sa...

Jaha? Och vem var nu Moldavien?

Tårta är alltid rätt.

Knasterfaster sa...

MVG minsann, det var inte illa pinkat!

Maj Korner sa...

Chokladspegel? Är det en halv tårta det?

nillas liv på pinnen sa...

Osloskånskan: De med den juckande saxofonisten. Du måste ha tittat åt ett annat håll om du missade honom.

Knasterfaster: Så här i betygstider är man en aning hjärntvättad.

Maj: Nej, det är en hel tårta som heter Chokladspegel. Jag har ätit upp halva. (Drygt.)

Suzan sa...

heja! mer tårta till folket!

Maj Korner sa...

Jag tänkte att det var en halv tårta med en spegel i mitten så den såg ut som en hel.

Miss Upsey Daisy sa...

Jag blev helt förstummad över Islands klänning. Jag tror hon bestämt dolde en vulkan där under förstår du.

Singelmamman sa...

Efter ett helt program med sånger av skiftande slag. Minst sagt. Har jag ingen aning om vem som är vem. Men en tårtspegel är jag imponerad över!

Snäckskalsdalen. sa...

Back on track?!
Tårta, choklad, är det inte choklad som är så bra för hjärtat numera....?
Undrar vem som vann....
Godnatt!

reneesfotoblogg sa...

Nya friska tag! Imorgon är en annan dag! Eller hur var det nu du sa härom veckan när jag också fick MVG?
Vi kan ju kalla återfall för MVG fortsättningsvis. (Fy fanken vad gott det är med MVH!)

Markattan sa...

Oj, det var inte illa. Bra jobbat! Och stort grattis till finfina betyget.

Markattan

Agneta sa...

MVG om du får säga det själv...
Vilka vann igår? Jag tittade ju på film med hela familjen.

Lena sa...

Choklad tårta, mmm så gott.
Skulle inte heller ha några problem med att äta halva själv :)

Man får ju offra sig ibland :)


Kram

Lena

Ulrika sa...

Starkt jobbat. Sådana bedrifter har jag också lyckats med. Fast det är sällan man känner sig så stolt efter dessa bedrifter men gott var det ju ;)

Fru Venus sa...

Såg den juckande saxofonisten nu i morse, vet inte om "baksmälla light" blev sämre eller bättre av honom, men nåt hände...*gulp*

♥ Carina ♥ sa...

Oj då! Kanske jag missade något ändå, när jag inte tittade på festivalen ;)
Kram

Mika sa...

Mmmmm.... vad gott... det är ju trots allt lördag (eller var i alla fall igår...)

nillas liv på pinnen sa...

Suzan: Nja, jag tror det räcker nu.

Maj Korner: Eh...nej. Chokladglasyren var spegelblank.

MUD: Vilka var Island?

Singelmamman: Nej, det är onekligen lite svårt att hålla isär dem. Men det behöver man kanske inte heller.

Snäckis: Tillbaka? Vet ej.

Renée: MVH?

Markattan: Det var mycket tårta att trycka i min lilla säda *host* kropp, vet du.

Stortosmått: Tyskland!

Lena: Ja, man kan inte slänga bort så fin tårta.

Ulrika: Jag är jättestolt!

Fru Venus: Oj! Vadå?

Carina: Absolut! Du kommer gräma dig ända in i graven.

Mika: Och idag är det söndag och det är fortfarande tårta kvar...

Cattas liv och tankar sa...

Tårta....

Lyllo dej! Smaskigt!!

Ewa sa...

Hm det låter onekligen gott Chokladspegel.....mmmmmmm
Jag har tryckt ner rabarberpaj, sen blev det en snabb promenad

Åsa Hellberg sa...

Haha, ja hur gjorde han?