fredag 7 maj 2010

Madeleine och jag

Läste på Aftonbladets förstasida att prinsessan Madeleine inte mår bra.
Hon och jag sitter alltså totally i samma båt.
Förvisso mår jag inte så dåligt att jag måste vara i New York, och förvisso har inte min syster flugit in för att stötta mig,och förvisso är våra skäl till illamåendet helt olika och förvisso hade jag aldrig blivit ihop med Jonas Bergström in the first place eftersom jag har lite svårt för nasalt och bakåtslickat på en och samma person.
Men ändå.
Jag tror jag tar och mailar henne.

20 kommentarer:

Agneta sa...

Behöver du maila henne? Läser hon inte din blogg, tror du?

Fru Venus sa...

Det tycker jag absolut att du ska göra! Jag garanterar inte att du mår bättre av det, men jag är hundra % säker på att hon kommer att må mycket bättre :-D KRAMKRAM + PEPPPEPP

Osloskånskan sa...

Stackars tjej...

(brytandet av förlovningen alltså, inte att du mailar henne)

Osloskånskan sa...

...och en annan ting; bilden på boken till höger, "Kulor i hjärtat", är det Grynet Molvig?

Knasterfaster sa...

Jag är helt övertygad om att Madde kommer att må bättre av att läsa din blogg så det låter som ett klokt beslut. Du är alltid så klok! (...var tvungen att läsa lite i din blogg nu en stund). Du har inte någon man som kan ha gjort det som Jonas gjorde väl?!!

nillas liv på pinnen sa...

Sos: Klart hon gör. Tänkte inte på det.

Fru Venus: Men jag vil också må bättre! Hon kan ju inte förvänta sig att det ska bli någon envägsrelation där jag bara ger och ger och hon bara tar och tar. Hon får i alla fall betala min flygbiljett till New York, tänkte jag.

Osloskånskan: Du menar att det skulle vara Grynet på bilden???
Författaren heter Cilla Naumann.

Knasterfaster: Nej, haha, han håller sig snällt inom skaklarna. =)

Mina dagar sa...

Det gör du helt rätt i!!
Hon behöver dig, var så säker!!!

Hoppas du har en syster som lyssnar!
Annars finns ju vi i den här mysko världen här!!!!!
Kram på dig!

nillas liv på pinnen sa...

Mina dagar: Min syster är världens bästa! Hon får alltid ta del av mina bekymmer. Vare sig hon vill eller inte.
Men hon kommer aldrig flygande i flygplan. När hon kommer är det i bil.

Märta sa...

Madde skulle säkert må bra av att få en omgång av din klokhet!
Men jag hoppas verkligen DU tar hand om dig själv också.. Eller att en armada flygplan med goda vänner kommer med kärlek och pepp till dig! Kram på dig!

Ulrika sa...

Himla märkligt att inte hon mailat dig redan.
Det är väl det minsta man kan begära, att en sån som hon mailar olycksystrar med tanke på hur mycket hon och hennes familj kostar oss.

Jamena, vem är till för vem?

Men maila henne du, så kanske ni kan stötta varandra, hon kanske kan bjuda över dig till New York?

Mika sa...

....oh! Hälsa från mig... förvisso har jag "bara" PMS... men man ska inte underskatta den olyckan heller!

Kram
mIka

Y sa...

Hoppas det fixar sig!

nillas liv på pinnen sa...

Märta: Är jag klok? =O
Ja, det är jag nog när jag tänker efter.

Ulrika: Det var ju den där trippen till New York jag hade i åtanke, vet du. Det var så länge sen jag var där. Typ...28 år sedan.

Mika: Lilla söta du, man ska verkligen inte underskatta PMS! Har jag förstått. Har inte haft så mycket av den varan själv.

regnnatt: Allt fixar sig till slut. Som tur är.

Anonym sa...

Vad härligt att du erbjuder dig att komma över och stötta. Själv är jag hundvakt just nu och hinner liksom inte.

Åsa Hellberg sa...

Åk till New York och överraska, hon kan inte bli annat än glad om du kommer!

Malla sa...

Ja åk till NY, ta med systern! Kram på dig :)

* M E T T E * sa...

"eftersom jag har lite svårt för nasalt och bakåtslickat på en och samma person"

Hahahahaha!!!!

nillas liv på pinnen sa...

frunatmaken: Du tar hunden och jag tar Madde. Det blir bra.

Åsa: Du tror inte det? Jag känner mig liiite osäker.

Malla: Min syster och jag skulle ha mycket kul i New York! Vi finge väl se om vi hann träffa Madde också.

METTE: Ja, men erkänn! De personerna är ingen barnlek, liksom.

Katarina sa...

Ha ha - jag tror nog att du visst måste vara i New York och att om du mailar Madde så kanske du kommer dit. ;-)

Skämt åsido, tråkigt att du mår så dåligt. Hör av dig om du mår så dåligt att du måste vara i Stockholm. Här finns möjlighet till amatörterapisoffa och ompyssling (eller åtminstone en kopp kaffe).

Singelmamman sa...

Ja nu fick du ju i stället ta tåget till stora staden. Och trösta mig. Eller, trösta och trösta, jag är bara ambivalent så det är det du får ta hand om. :-)