lördag 15 maj 2010

....................Sockerstoppsblues...............

Nu ska ni får höra,
ni kommer inte tro ert öra.
På finaste pralinen kom jag i kväll att mumsa,
därefter en till, in i munnen plumsa.
Men där fick jag helt enkelt nog,
för slisket mig med fasa tog.
Så himla sött och äckligt!
Riktigt jävla päckligt.
Nu tror ni att jag ljuger,
och på mer choklad nu suger.
Nej, aldrig i livet, jag mår ju fan illa.
Nu ska jag borsta tänderna och gurgla hela Nilla.
Ja, ni är ju smarta och fattar nu poängen,
sötslisket kan dra sin väg åt pipesvängen.
Nu gäller det att hitta annan trevlig last,
i all hast.
Man vill ju inte va felfri för länge,
som ett annat nypolerat örhänge.
Nu är min fråga hur,
man avslutar en dikt. Tjur.
Att jag går från datorn jag tror,
är bäst för båd liten och stor.

27 kommentarer:

Fru Venus sa...

Ha ha ha :-) Ja du, känner du är det bara att gratulera! Kanske öva lite på att rimma nu när du inte sätter tid på att äta godis!? Fast den här var riktigt bra :-))

Maj Korner sa...

Stiligt Sickan! Attans vilka julrim familjen kommer få.

Mannen får en mobil:

Här får du en lur.
Tjur.

:-)

Knasterfaster sa...

Är rimmet en effekt av chokladen?! I så fall tycker jag du ska fortsätta mumsa den, du vänjer dig nog. Ja, om du inte vill bli förvuxen så tror jag tyvärr att dreamhack är något du måste vara med på. (När du ändå är där så kanske du kan hålla ett öga på mina ungdomar?).

Singelmamman sa...

Champagne. Inte direkt en last, mer en livsstil.

Katarina sa...

Men hur definierar man en last egentligen? Måste det vara något som är onyttigt, eller kan det bara vara något man känner ett onaturligt stort behov av?

Jag tycker att du ska börja irritera människor genom att i tid och otid snaska på något av följande:

Rädisor
Emame bönor (släng gärna bönskidorna omkring dig var du än är)
Pistagenötter i sina skal (även här tycker jag att du ska slänga skalen omkring dig var du än är)
Sockerärtor
Inlagd eller till och med rå vitlök (om inte annat borde doften få folk att anse att detta är en last)
Beef jerky eller torkat renkött

S sa...

*s*
Ja du, det är inte lätt att hitta rätt last. Har inte riktigt koll på vilken jag ska välja heller, så hör av dig när du vet.

(ingen choklad dock, jag gillar det verkligen inte! *s*)

Åsa Hellberg sa...

Hahahahaha!

Malla sa...

se där! jag visste den dagen skulle komma :)

Magica de Hex sa...

Kära lilla krumelur, jag vill aldrig bliva stur. (Typ Pippi Långstrump).

Camilla sa...

Vilken underbar dikt.
Nödrim..nä,vad är det ;)
Tjur...Hahahahaha.
Ha en underbar söndag.
Kram!

Lena sa...

Duktigt diktat!!

Skönt att ditt sötsug är över:)

Kram
Lena

Anonym sa...

Härlig dikt, jag ler med hela ansiktet!

Mika sa...

Hahahahahaha... okej! Då vet man... och nu tror jag att jag joinar... två veckor... I will do it!

Kram!

Ewa sa...

Poetiskt inlägg.
Så känner jag också. Godis blä....det är ju iofs en bra känsla.
Hoppas att den håller i sej, både för dej o mej.
Nu tar jag fram rockringen, ska få fram midjan :O)
Kram

Agneta sa...

Hahahaha!!! Shit vilken poet du är! Nu blir ju jag sugen på att dikta! Skit också.

Men BRA JOBBAT Nilla! Heja heja dig! Och det finns massor av annat man kan bli slav under: goda ostar, goda viner...

Livet är inte lika kul utan de där sockerlasterna, men fan så mycket fräschare!!!

bakom berget sa...

En verkligt snitsig dikt! Hoppas avsmaken för det sliskiga håller i sig. Jag önskar att jag vore där.
Ha det gott! Åsa.

Anonym sa...

Kan det vara så där?
Att inget sötsug dig tär.
Inget som dig fresta
Det måste jag nog testa
Chokladen ska jag kasta
Inget ska mig lasta
Nää, bort med det söta
Nu ska jag mig sköta
Hoppas jag kan bli som du
Att inget lockar mera nu

Fan, det smittar ju...

FiaLisa sa...

Oj då, har du gått och blivit vuxen?

Madlar sa...

Haha, tänk vilken poet som funnits i det fördolda....go for it girl!

nillas liv på pinnen sa...

Fru Venus: Ja, varför inte träna? Man kan ju bara bli bättre.

Maj: Det är ungefär på den nivån våra julklappsrim är.

Knasterfaster: Men jag har ju ett eget yrväder att hålla reda på. Men vi kanske kan starta något slags föräldrakooperativ?

Singel: Nej, hur skulle champagne kunna vara en last? Så fina glas som den serveras ur.

Katarina: Räcker det inte att jag irriterar folk med min blotta existens, tror du? Men det är klart, jag kan väl äta lite pistagenötter om det behövs.

Stina: Sen igårkväll gillar jag inte heller choklad! Väldigt udda, men sant.

Åsa: Japp, den nya estradpoeten är född.

Malla: Det har du förstått insett hela tiden...Finns det några fler som lyckats med sina utmaningar, eller är det bara jag?

Magica: Oh, blommor och blader,
jag bliva så glader,
att jag får en kommentader,
av kära Magica de Hexader!

Camilla: Nej, nödrim är liksom under min nivå, förstår du.

Lena: Ja, faktiskt är det rätt skönt. Det blir lite mer mackor istället men det torde väl vara bättre än sötsaker...?

Kaiza: Härligt att man får någon att le! =)

Mika: Det är inge svårt alls faktiskt.

Ewa: Jaha. Ska jag också köpa en rockring kanske?

SoS: Goda ostar ligger nära till hands. Och diverse annat, dock inte vin tror jag.

Bakom berget: Känns definitivt som att den kommer hålla i sig. Varför skulle jag börja igen liksom när det inte lockar?

Tant Björn: Hehe, klart du fixar detta,
sen kan du gå och sprätta,
smal och snygg och cool,
i en ny fin kjol...?

FiaLisa: Nej men det får vi väl hoppas att jag inte gjort!

Madlar: Ska ge ut min första diktsamling på måndag. I morgon alltså. Ska bara skriva den först.

Markattan sa...

Bra jobbat. Jag har väl aldrig haft något större sug efter sött men nu, med gi-köret, så är det obefintligt. Får sockernog bara jag känner lukten av sött godis.

Markattan, impad över diktandet

Finnpajsaren sa...

Hero! Åh vad jag också vill känna lite äckel när jag äter lite karra...

Märta sa...

Tack för ett mycket gott skratt!
Klart imponerande! :)

Ulrika sa...

Blir man poetisk om man slutar med choklad?
Kanske börjar skriva böcker om man sluter med sött?

Då dör den drömmen för mig *sucka*

Spader Madame sa...

Men hallå! Planen gick i och för sig inte helt som den var tänkt, men den funkade! Kommer ihåg var jag såg det först!!

cat sa...

Själv har jag torskat dit ordentligt på lakritskarameller :(
Jag är grymt avundsjuk på dig.

Ulrika Fabulousforty sa...

Å vilka härliga bravader
att kunna sluta med choklader!
Grattis till dig som i anden är stark
Själv är jag en hopplös sucker for Premium Dark...