onsdag 12 maj 2010

Nedräkningen har börjat

Ni vet kontorsråttan i Love Actually?
Hon som drömmer om snyggingen på kontoret men aldrig får till det eftersom hennes bror ringer och stör hela tiden?
Well, när hon lyckats få hem honom till sig första gången ber hon honom vänta en liten stund i hallen medan hon själv går in i rummet bredvid och helt tyst skriker jippiejippiejippiejippie medan armarna går som kollibrivingar och hela lekamen studsar upp och ner.
Kommer ni ihåg det?
Så gör jag när jag går på toa på jobbet nuförtiden.
Tjugotvå arbetsdagar kvar tills jag går på sju månader långt lov.

21 kommentarer:

Markattan sa...

Vad härligt för dig, verkligen. Ën annan får väl gå här i grottekvarnen i sju månader och 22 dagar och vänta på att dina alster ska publiceras...

Men du slutar väl inte blogga va? Under tiden menar jag!

Markattan

Agneta sa...

Love Actually är min favoritfilm så jag vet precis hur du ser ut när du gör det! Och jag kan förstå känslan!!!
Guuuud vad härligt! Härligt härligt härligt!!!

Knasterfaster sa...

Tyvärr är det ännu en film som jag inte har sett så jag kommer inte ihåg de där kollibrivingarna. Jag tror jag förstår ändå hur du menar. Härligt!

Snäckskalsdalen. sa...

Gosh!
Va härligt!
Vifta på du!

Du kommer att inse att livets mening är......42....eller vad var det i "Liftarens guide till Galaxen"?

Kliv utav det där hjulet och det kommer att fortsätta snurra även fast du inte är med, du står bara förvånad vid sidan om och undrar; har jag verkligen sprungit inne i det hjulet och lyckats klara mig såpass hyfsat som jag har....kram!

Fru Venus sa...

Vifta på du bara, men se till att du inte lyfter och slår skallen i toalampan :-)) Jag skålar med dig här hemma sen när du är sista dagen på jobb, säg till bara! Kram

Malla sa...

så himla skönt! :)

Ulrika sa...

Vad härligt att kunna se fram emot sju månaders lov!
Kan anta att det blir en hel del skrotande men mera då? Kurs? Resor?
Leva livet? Va? Va?

Märta sa...

En helt underbar scen ur en helt otrolig film!
Unnar dig verkligen att stå och flaxa av glädje! Vad härligt för dig! :)

Maj Korner sa...

Sista dan kan du väl göra det UTANFÖR toa?

Magica de Hex sa...

Jeeeezzz ... vad avundSJUK jag ÄR!!!

Anonym sa...

22 dagar Wow! Det låter helt sagolikt. Nu vill jag också ha kollibrivingar känner jag...
Ha dä så gött under din ledighet och njuuuut!

DDT sa...

Sju månader? SJU MÅNADER?! Nu är jag nog tvungen att förgås av avund en stund.

Singelmamman sa...

Heter det verkligen jippiejippiejippie på engelska? För övrigt är jag beredd att hålla med Den där tjockisen; jag förgås av avund ganska mycket just nu.

Lena sa...

Så underbart härligt med 7 månaders ledighet "suck", skulle också vilja ha det :)

Ha det så gott!


Kram

Lena

Åsa Hellberg sa...

Världens bästa film, har nog sett den 27 ggr.
Veva på, det låter hur härligt som helst!

* M E T T E * sa...

Så glad för din skull!

♥ Carina ♥ sa...

Nedräkningen har börjat!
Härligt Nilla!!
Skulle gärna vilja se dig där inne på toan, viftandes med armarna :)
Kram och ha en go kväll!

Titti (f.d SkogsHuldran) sa...

SJU MÅNADER!!!
Hmmm... *snillet spekulerar*

Hon har sagt upp sig?
Hon har fått avsked på grått papper?
Hon ska ha en "sladdis"?
Hon ska gå en kurs?
Hon har vunnit på lotto?
Hon har fått ett arv efter en rik tidigare okänd onkel?
Hon... NÄÄÄ... JAG GER UPP!
Vad i farao ska du göra???

Miss Upsey Daisy sa...

Jag tycker så synd om henne när hon finally släpat hem denna Gud och så ringer hennes bror .... Aaaah! Varför tar hon samtalet. Varför Varför?

Camilla sa...

Jag skulle nog också vifta på om jag visste att jag skulle få vara ledig i sju månader.
Gud så underbart!
Ha det bra och kram på dig!

nillas liv på pinnen sa...

Markattan: Oj, vilka alster? Det är JÄTTEsvårt att bli publicerad. JÄTTEJÄTTEsvårt.
Jag antar att jag kommer fortsätta blogga, jag kommer ju ha oceaner av tid...

SoS: Det känns så härligt så att vem som helst inser att SÅ härligt kan det knappast bli när jag väl är där.

Knasterfaster: Se den!!! Här ser vi den varje år innan jul. En underbar innan-jul-film är det.

Snäckskal: Aah, vad härligt det låter! Du har alltså klivit ur hjulet?

Fru Venus: Sista dagen på jobbet kommer jag DEFINITIVT säga till!

Malla: SÅ himla skönt.

Ulrika: Kurser kommer det bli, någon skrivarkurs och någon kurs i franska eller spanska. Resor, not so much, eftersom jag inte kommer ha pengar till det.
Leva livet? Jajemen, hemma på vardagsrumsgolvet!

Märta: Visst är de himla bra den där filmen! =) Det finns så många guldscener man kan le åt.

Maj: Jag kommer nog det! =) Kommer inte kunna låta bli.

Magica: Gör det du med!

Tant Björn: Ja, det hoppas jag verkligen att jag kommer. Njuta, alltså.

Tjockisen: Gör det du!

Slingel: Nej, det var en svensk kvalificerad gissningstolkning. *förklarar* Vad hon säger kan man bara gissa sig till eftersom hon inte säger det högt.

Lena: Underbart är bara förnamnet. Hoppas jag.

Åsa: Det finns åtminstone en film som är bättre. Den heter ONCE, och jag rekommenderar dig att se den om du inte gjort det.
Men, ja, LA är en liten guldklimp.

METTE: Tack, tack!

Carina: Det är en vacker syn, ska du veta! =)

Titti: Sladdis, hahaha! Vid 48 års ålder. Skulle inte tro det!
Jag ska gå skrivarkurs, lära mig mer spanska (el franska, har inte bestämt mig) och slappa.
Tyvärr har jag inte ärvt eller vunnit pengar men jag har lite pensionspengar sparade och vem vet om man lever när man är 65?

MUD: Ja, VARFÖR??? Jag blir lika frustrerad varje gång jag ser filmen.

Camilla: HIMLA underbart! =)