torsdag 20 maj 2010

Meddelande uppåt: Det räcker nu!

Men nu har det åskat och blixnat (blixtat? blixat?) över vårt hus i säkert två timmar, eller i alla fall en. Är det verkligen normalt? Min yngsta är någonstans med kompisar (fan nu brakar det som sjutton igen!) och jag vet inte var och kan heller inte ringa eftersom det är farligt för henne att svara i telefon när det åskar.
Jag har stängt alla fönster och slagit av TV'n. Kan inte dra ut sladden för då går alla kanalinställningar åt skogen, tror jag.
Borde jag stänga av datorn?

14 kommentarer:

Anonym sa...

Jag undrar om det inte heter blixtrat. Nä jag tror inte du behöver stänga av datorn. Eller jo kanske, du bor ju i hus.
"Singelmamman som fortfarande glömt sitt lösenord och inte kan logga in och blogga"

Fru Venus sa...

Om det blixtRar så där mycket ska du APSELUT ;-) dra ur datorn! Tvärt!

Anonym sa...

JAAA MEN JAAAA! Stäng datorn!! Blixtar o dunder är inte bra för datorn!!

Magda på http://magdafunderarnu.blogg.se

Ewa sa...

Vi hade inflyttningsfest här 1996. Grillen skulle tändas. Då började det åska o det höll på i SEX TIMMAR. Till slut tände vi grillen o satt på altan utefter väggarna o åt.
Ingen fara att dra ur sladden ur TV:n. Allt som är inställt finns kvar.
Kram

Malla sa...

har du bärbar kan du bara plugga ur den ur väggenoch köra på batteri. Hoppas åskvädret är väck snart!

Märta sa...

Ja, jäklar vad det har blixtrat och dundrat!
Drar maniskt ur varenda kontakt sedan TV, dator, modem och telefon gick åt fanderns en gång när jag inte gjorde det!

Magica de Hex sa...

Vars bor du männska?

Knasterfaster sa...

Dra ur sladden till datorn när det åskar. Vi glömde det en gång och då var det en dator som gick sönder. Här är vi utan vatten pga åskovädret. :(

Miss Upsey Daisy sa...

Två timmar, en halv evighet när det gäller åska ju.

S sa...

Jag hoppas verligen att datorn inte dog... ;)

XXX sa...

Du har redan fått alla goda råd och rättning vad gäller stavning av blixtförekomsten. Jag hoppas att du kan läsa det här...för annars får du nog pynta för en ny dator. ALDRIG ha sånt igång när det är åskväder juh!

Anonym sa...

Här gick också åskan runt runt i flera timmar. Om det är normalt vet jag inte men det var inte så mycket jag kunde göra åt det så jag la mig och sov i stället.

nillas liv på pinnen sa...

Anonyma singel: Hur kan du glömma det!? Viktigare än champagne ju!

Fru Venus: Det gjorde jag inte och den klarade sig. Slutsats: Man behöver inte dra ur datorn när det åskar.

Anonyma Magda: Se ovan.

Ewa: Okej, sex timmar var längre än två så jag antar att det inte var något unikum igår. Men nästan.

Malla: Gammal dator. Batteriet räcker i fem minuter om jag drar ur sladden.

Märta: Här klarade sig grejerna fast jag inte drog ur...Men du bor i Dalarna eller nåt sånt va? Det är alltid värre i Dalarna.

Magica: I Sverige vet du. Jäkla åskoväder har vi här.

Knasterfaster: Hur kan vattnet gå sönder av lite (mycket) åska kan man fråga sig...? Här rinner det fint.

MUD: Ja, men det är ju det jag säger! Ingen annan än du verkar förstå mig.

Stina:Nej, why would it?

Tvillingen: Jo, men det gick så bra så. Det måste vara en myt det där med att man ska dra ut sladdar hit och dit.

nillas liv på pinnen sa...

frunatmaken: Jag tror inte det är normalt faktiskt. Varken åskan i sig eller att gå och lägga sig när det åskar.