måndag 24 maj 2010

Skitdag

Denna måndag är snart slut och jag orkar inte ens ta in era olika teorier om varför vi har måndagar. Nu drar jag ett streck över denna som därmed förhoppningsvis går in i glömskans dimma. Inte bara ett streck för den delen. Snarare hundra med vassaste pennan så att pappret går sönder.
Det skulle kännas lagom.

Bara för det känner jag, i positivistklubbistisk anda (ja, man blir skadad av att leva nu för tiden), att jag behöver komma på någon liten rolig sak som hänt idag. Något måste finnas.
Hm hm hm.
Det var något jag skrattade åt tillsammans med några elever på första lektionen i morse...
Men jag kommer inte ihåg vad det var. Förmodligen något kul, annars hade jag väl inte skrattat?
Känner mig lite som guldgrävarna i USA på 1800-talet; de som satt med sina silar och skakade bort all sand och grus för att förhoppningsvis hitta det där guldkornet.
De hade det inte heller så kul.

11 kommentarer:

Singelmamman sa...

Tja, gå och lägga sig framstår ju som guldkant på tillvaron. Ska bara... hänga tvätten och plocka undan lite. Sov gott!

Knaada sa...

Nu är den definitivt slut, jag tror vi klarade den här också. Gonatt!

Snäckskalsdalen. sa...

Nu är det tisdag och det är ju inte kul, då! Det är ju liksom ingenting, man kan inte ens hetsa upp sig över tisdag......sov gott!
Agneta kram

Gafflan sa...

Nu lämnar vi måndagen och gör tisdag!
Den kan i alla fall inte bli värre!?

Fru Venus sa...

INGENTING kan bli värre än mina bravader igår...nu satsar jag på tisdag och sängen! Ha en BRA tisdag, KRAM!

nillas liv på pinnen sa...

Singelmamman: Ja, det är tur att man får gå och lägga sig och somna ibland.

Knaada: Klarade och klarade...Men nu är den slut i alla fall.

Snäckis: Men det är ju Desperat housewives i alla fall. De har jju nästan ännu jobbigare liv än man själv har. Det känns bra.

Gafflan: Det kan det fantame inte.
Tisdag, here I come.

Malla sa...

Och nu är det tisdag! hoppas du får skratta jättemycket :)

Laila och Johan sa...

Det är verkligen toppen att vara lärare i maj... lite lätt hysteriskt skulle jag vilja säga.

Spader Madame sa...

Hårt liv -guldgrävare i USA...

Anonym sa...

Hos oss säger vi efter en kusin till mig "Vare nå om att ma sku ha rolie då?" Det kanske helt enkelt inte är meningen att det ska vara så kul jämt.

Ulrika sa...

Du är bäst!
;)