fredag 21 maj 2010

Är så trött att jag nästan trillar av stolen

När jag var till affären såg jag på tidningen Mamas framsida att de undrade om jag också håller på att bli sockerfascist: Håller du också på att bli sockerfascist?

Och jag inser att jag endast är ett viljelöst offer för den stora anti-sockertrenden. Den som predikar att socker är ett gift och att barn får adhd av läsk. Sådana där Nanny-mafiosos som ställer arga barn i skamvrån och tror att det danar deras karaktär. Ju hårdare föräldraskap, desto bättre. Learning by spanking. Nja, kanske inte det sista, men ni fattar; det är bäst jag börjar äta socker igen. Usch.

5 kommentarer:

Agneta sa...

Men socker ÄR inte bra.
Strunta i tidningarna. De vill bara sälja.
Hur mår din kropp? Hur mår din själ?

Ok. Inser att jag måsta gå och lägga mig nu, innan jag blir hobby-blogg-psykolog.

Anonym sa...

Kan man inte bara hoppa över socker utan att ha det som religion eller bli fanatisk?

Åsa Hellberg sa...

Men det var väl huvudvärken som fick dig att sluta äta socker?

nillas liv på pinnen sa...

Sos: Men jag kanske behöver en hobby-blogg-psykolog?

frunatmaken: Det är tveksamt. Vad tror du?

Åsa: Japp! Men har huvudvärken försvunnit? NEJ.

MissC sa...

Lyssna på stort och smått.. Socker ÄR INTE bra!!
Hur är det med kaffe och vatten drickande??
Förresten, kom på en sak.. Åt inte du en del värktabletter för huvudvärken?? Läste att man kan få kronisk huvudvärk av överdosering av dessa...

Hoppas i alla falll att den försvinner det ÄR INTE kul att ha ont i huvudet *vet*

KRAM