söndag 20 november 2011

Brun har fel

Modfälld och hängfärdig cyklade jag till jympan idag. Tänkte på den negativa spiralen och kände hur jag drogs allt längre in i den för varje cykeltramp. Hörde mina stela blodkärl rassla och funderade på om jag verkligen kan utsätta dem för jympa? Tänkte på alla ungdomar som med glatt sinne går till Friskis, hur kul är det för dem att bli påmind om den annalkande döden på jympagolvet?
Så döm om min förvåning när musiken satte igång och jag flöt fram som en smidig antilop. Rumpvickningarna satt som en smäck och när vi gjorde armhävningar körde jag dubbel takt mot de andra. De: Uuuuupp och neeeeer, uuuuupp och neeeeer. Jag: upp! ner! upp! ner! upp! ner! upp! ner! De som stod utanför hallen och tittade in måste ha blivit imponerade. Och kanske förvånade om de till äventyrs, liksom jag, läst om den negativa spiralen i morgontidningen.
Ni tror kanske att jag skojar, men jag skojar inte om så här allvarliga saker. Det är inte klokt vad roligt det är att jympa när man är fyrtionio, faktiskt, och jag önskar av hela mitt hjärta att jag kunde ta med er allihop och visa. Om, perhaps, någon bor i min trakt, var som helst, till exempel söderut, så kan jag börja med den. Ni andra får vänta lite.

15 kommentarer:

Åsa Hellberg sa...

Har inte familjen en filmkamera?

Chrissan sa...

Låter toppen!
Undrar om det känns lika lätt fast man är 37?

Knasterfaster sa...

Jag bor väster ut så jag väntar.

nillas liv på pinnen sa...

Åsa: Det kan jag inte tänka mig.

Chrissan: Det tror jag. After all, skillnaden mellan 37 och 49 är ju inte specíellt stor.

Knaster: Haha, nähä, du bor söderut!

Kati sa...

nu ska vi inte överdriva åldrandet, du är faktiskt 49 och inte 79... ;)
PS jag hör också till dem som har svårt med armhävningar, jag skulle definitivt ha blivit grön av avund.

Agneta sa...

Du är den yngsta och härligt barnsligaste 49-åring jag känner! När jag blir 49 ska jag bli som du!

Singelmamman sa...

Ok, jag tror jag måste boka in ett pass, men jag bor väldigt österut, som du vet. Men det kan ju inte vara något hinder, tycker jag.

Magica de Hex sa...

Det vore nästan värt att ta tåget till din stad för att få se de där rumpvickningarna ... En vacker dag står jag kanske ör och tjuvkikar ...

Lippe sa...

Var bor jag!!?

Anonym sa...

Åh, vad det låter härligt. Heja dig, Nilla. :)

Marina sa...

Ok, jag väntar väl då...hade jag bara varit lite närmare - då du!!

mockapocka sa...

Menar du mig?

Lisbeth sa...

Där ser du. Blir det så blir det och för dig har det inte blivit. Läs inte det dom skriver i tidningarna Dom är bara avundsjuk på pigga kvinnor i den bästa åldern

Karin sa...

Undrar om du inte borde locka med dig gubben Brun på ett sånt där gympapass. Det är bra för tankeverksamheten att röra på sig lite, har jag läst om.

nillas liv på pinnen sa...

Katarina: Du får träna! =D

Sos: ÅH, det var snällt sagt! Nu blev jag sisådär fem år yngre.

Singel: Det är inte ett hinder! Du är välkommen. Kanske kan vi tillsammans locka med hon som bor lite söderut. =)

Magica: Du ska vara med i så fall! Förstår du väl. Inte alls lika roligt att titta på.

Lippe: Vet du inte det? =O

Marina: Well i nuläget är du lite för långt bort kanske, men det kommer väl en till sommar?

Mocka: Bor du i min trakt? Nej. Men söderut bor du, det är sant.

Lisbeth: Du menar att Brun är avundsjuk på mig? Ja, det är han förmodligen. Det skulle jag vara om jag var han.

Karin: Om han vill så tar jag med honom! Absolut. Jag är inte den som är den.