torsdag 17 november 2011

Todilosalosanlejsan!

Skoja bara.
Läget är under all kritik. Jag är trött, jag fryser och jag mår illa av att ha ätit för mycket gravad lax. Hade jag haft lite godis hemma så hade jag kanske kunnat häva det värsta illamåendet, men det har jag inte eftersom jag inte köper godis på vardagarna (förutom på fredagarna).
Kanske chokladbollar kan funka? Jag har ingredienserna. Frågan är hur många bollar jag behöver äta för att neutralisera två hekto gravad lax? Ni som vet får gärna svara. Jag måste vara färdigneutraliserad om en timme för då ska jag till jobbet och vara Öppet hus-värd.

15 kommentarer:

h sa...

Minst fyra hekto bollar tror jag.

Singelmamman sa...

Inte äta mer! Ta en kopp te.

Osloskånskan sa...

Utifrån den glada överskriften trodde jag att du satt sista punkten i den beiga!

reneesfotoblogg sa...

Har du hört talas om Samarin?
Det får man i alla fall inte huvudvärk av!
För övrigt så bröt jag just tungan i mina försöka att uttala den där rubriken så du kan gott ha "bröstasvea" och må tjyvtjockt!

Åsa Hellberg sa...

Nej, ingen chokladboll i världen kan hjälpa dig. Tyvärr. Kräkas kanske?

Ulrika sa...

Många bollar kräver det känner jag på mig. Så många som du har ingredienser till. Annars kan du ju skippa det där med vardagsoköpandet av godis, så att du alltid har hemma lite nödgodis när illamåendet kommer.

Tycker det är märkligt att du inte har en nödburk någonstans väl gömt (så att inte någon annan i familjen hittar alltså) som du kan ta till en sån här nödig kväll.
Sådana gömmor har minsann jag.

Shamrock sa...

Kan man bli dålig av för mycket lax? Det har aldrig hänt mig och jag är en storätare. När det gäller bollar kan du göra EN stor av hela smeten - det blir bra tror jag

Pillargontanten sa...

Typ fem?
Kanske, jag vet inte....
Mumsa i dig du, tills det känns bättre ;)

Knasterfaster sa...

Hur gick det med illamåendet? Brukar det inte vankas lite godbitar på sådana där öppna hus?

Marina sa...

Nja...chokladbollar lät väl kanske inte som den bästa medicinen...

Anonym sa...

Well, ett klurigt problem det där.

Lisbeth sa...

Vetenskapen har inte kommit så långt. Kanske bättre att sticka fingrarna i halsen. Öppet hus folket gillar nog inte om du kräks i trappen
Lycka till

Titti sa...

Håller du fortfarande öppet hus?
Vill bara upplysa om att det faktiskt är fredag nu!

nillas liv på pinnen sa...

Helena: Det blev nog något åt det hållet, och det räckte.

Singel: Te? Är det inte lite lamt med te på lax?

Oslo: I wish! Har skrivit en sida den här veckan...

Renée: Finns samarin fortfarande? Min mamma använde det på sjuttiotalet, vet jag.

Åsa: Jo, chokladbollar hjälpte! =D

Ulrika: Om jag har godis hemma blir det uppätet tämligen omgående. Gömmor är således en praktisk omöjlighet.

Shamrock: Jahapp! Det kan man.

nillas liv på pinnen sa...

Pillargontanten: Jag följde ditt råd! Och det blev bra.

Knaster: Kolor!

Marina: Jo! Det var det.

frunatmaken: Men det löste sig!

Lisbeth: Usch, jag undviker att kräkas om jag kan. Äter hellre chokladbollar.

Titti: Jag vet! *indignerad*
Man har väl koll...