fredag 25 november 2011

Första advent

Jag är sjukt taggad på advent! Det kan ha att göra med att maken och två döttrar kommer hem den här helgen. Gångna veckan har jag och hundarna varit helt ensamma, och nu är vi lite sällskapssjuka, kan man säga. I hela två veckor har maken varit borta. Jag är van vid att han är borta två, tre och fyra dagar, ibland bortåt en vecka, men två veckor, då har det gått för långt, känner jag.
Jag ska chocka honom med att adventspynta, vanligtvis är det han som sköter den avdelningen men nu är han ju bortrest den ohängda ungen. Kanske sätter jag också på Absolute Christmas-cd:n lagom till han seglar in (chock nummer två). Lägg därtill att blommorna lever (chock nummer tre).
Det är nog säkrast att jag inte städar.

27 kommentarer:

Hanna Lans sa...

Jag håller precis på att baka saffransbullar! Med mandelmassa, kanel, äpple och apelsin. Vi får väl se hur det blir, de jäser fortfarande.

mockapocka sa...

Hehe, visst är det loligt :)

Åsa Hellberg sa...

Nej, strunta i städningen. Något måste han ju ha att göra när han kommer hem.

Gafflan sa...

Jösses Nilla! Låt bli städnigen så slipper han bli alldels för chockad. ;D

Zelda sa...

Åh, myyysigt! Och två veckor! Då har man ju börjat längta rejält. Vilken tur att blommorna överlevt haha.

Har själv som regel att från och med 1:a advent så får det spelas julmusik här hemma...hur mycket som helst. Fast inte såna klassiska svenska som "Nu är det jul igen" utan alla möjliga pop/rockvarianter.
Tror nästan att varenda artist/band gjort någon form av jullåt.

h sa...

Det är nog bäst du inte städar...kan ju inte ge stackarn alltför många chocker på en gång. ;) Dessutom behöver han ju också ha nåt att göra. :)

Maj Korner sa...

Nej, ge sjutton i städningen, vi vill ju att han ska överleva hemkomsten.

Lisbeth sa...

Ja ta det lite lugnt. Lämna städningen så inte den stackarn får problem med hjärtat. Vore synd så här före jul
Ha det bra

Singelmamman sa...

Wow! Klart att han vill städa när han kommer hem. Annars känner han sig ju helt vilsen.

Mika sa...

Nej! Städa inte!!! Jag håller med dig... det är säkrast så.

Knasterfaster sa...

Han bad dig bara att vattna, inte att städa vad jag minns.

Cina sa...

När jag började läsa ditt inlägg tänkte jag direkt: "Blommorna"???? För övrigt håller jag med Knasterfaster: Nämnde han verkligen något om städningen?????

Kati sa...

Håller med de andra: städa INTE! :D

Anneli Stålberg sa...

Ja, någon måtta måste det ju vara på chockeriet :D

Marina sa...

Jag har nästan glömt att det är advent, det känns lite fel här i värmen på något vis. Den rätta julstämningen vill liksom inte ifinna sig...men jag får ta igen det när jag komer hem till lucia - jisses vad adventsljus det ska fram då...

cat sa...

Nej städa inte för guds skull! Maken kan ju bli så chockad att han svimmar av ;)

Magica de Hex sa...

Advent. Holy moses! Då måste jag ju gräva mig fram till tingeltanglet! Imorgon får det bli, nu ska jag gå på Globen Horse Show med den näst yngsta huliganen. Hon är galen i hästar och detta är hennes födelsedagspresent. Tjao!

Knasterfaster sa...

Har du städat nu då? Jag väntar på att få rapport om chocken.

Anonym sa...

Städa gör man till jul. Räcker inte det... ;)

Shamrock sa...

Han kanske blir besviken om hann inte får göra det själv

Spader Madame sa...

Att ha det städat är ändå ganska överreklamerat...

Miss Upsey Daisy sa...

två veckor är lång tid.. förstår din pratsjuka.

XXX sa...

Vadå städa? Har jag missat nåt?

Hanna Lans sa...

Apropå något helt annat: Har du hittat till bloggen "glömda ord"? Något för dig kanske? http://glomdaord.wordpress.com

Dagens ord är "soignerad". Åhsåvackert!

nillas liv på pinnen sa...

Hanna: Well, den där saffranskakan blev ju i alla fall vacker att titta på! Bloggen 'Glömda ord' har jag nu kollat upp, kul!

Mocka: =)

Åsa: Han är jetlaggad så han får vänta med städningen. Måste sova ut först.

Gafflan: Han blev chockad nog över julpyntningen, kan jag tala om.

Zelda: Vi har nog de flesta av de skivorna, känns det som...

Helena: Synd att han är så trött efter resan bara. Har inte blivit mycket städat hittills.

Maj och Lisbeth: Han överlevde. Han har ett starkt hjärta.

Singel: Han är inte direkt i städtagen... En jetlag har liksom slagit undan benen för honom, den stackarn.

Mika: Var tvungen att städa lite i hallen bara, för att han skulle ta sig in...

Knaster och Cina: Stämmer bra det.

Katarina: Jag ligger lågt, lovar.

nillas liv på pinnen sa...

Anneli: Ja, jag tycker det.

Marina: Tur att du kommer hem och får lite julkänsla. Just nu är det tio grader och ösregn på tvären. Väldigt adventigt. Not.

Cat: Precis det jag tänkte. Jag kan ju inte hålla på och städa bara för att JAG vill det när det kan bli så jobbigt för honom.

Magica: Låter roligt det också. Tingeltanglet lär ju finnas kvar idag.

Knaster: Städat och städat. Jag akutröjde lite igår morse, räknas det?

fruntimmerslivet: Ska man städa till jul?!

Shamrock: Det kan faktiskt vara så.

Spader: Visst är det!

MUD: Svårt att prata med någon som sover dock. Jetlag.

Tvillingen: Om du är lyckligt omedveten om vad städa är för något så ska jag inte förstöra det för dig genom att berätta.

Agnes sa...

Min kille köpte en spontan parfympresent till mig när han hade varit utomlands med jobbet. Jag blev jätteglad och berättade för min syster: "den luktar jättegott. Dolce Gabbana!" Hon blev gravallvarlig: "Han har varit otrogen fattar du väl!"

Sensmoral: Tänk på vad du skickar ut för signaler!