torsdag 10 november 2011

Dagens skrivartips

Nu på morgonen har jag inte skrivit på den beiga, men om den. Oj, vad det känns bra. Har gjort en sammanställning av viktiga trådar, punkt för punkt, och känner: Shit vilka bra trådar jag har! Helt suveräna, måste vara värsta geniet som kommit på dem. (Hö, hö.)
Och vad hände när jag punktade ner mina trådisar? Jo, ideérna om hur jag ska fånga upp och knyta ihop dem poppade upp på löpande band. Tänk knyppling när den flyter på som bäst.
Dagens rekommendation är sålunda: TRÅDLISTOR!
Kan eventuellt tillämpas på det mesta i tillvaron, skulle inte förvåna mig.

21 kommentarer:

Singelmamman sa...

Tänker knyppling, både som bäst och lite halvbra. Men nä, jag får inte till det. Kan det bero på att jag är hopplöst trådknytarihop förlorad eller bara ovetande om knyppling?

Kati sa...

Håller med helt å fullt. Jag kommer alltid på de bästa idéerna medan jag försöker strukturera upp berättelsen :) kaNSKE därför jag gillar outlines? ;)

cat sa...

Låter som en makalöst bra strategi :)

Småländskan sa...

*tänker knyppling*

Åsa Hellberg sa...

Japp, bra och alldeles nödvändigt för den som är glömsk ... som jag.

Lisbeth sa...

Älskar trådar i vardag och fest. Man kan säga att hela mitt liv är trådar. Inte underligt att det ibland trasslar till sig. Kan ju inte vara på topp jämt.

Joanna Björkqvist sa...

Sicken smart idé! Så praktiskt att de nästan knyter ihop sig själv också - väluppfostrade trådar!

Knasterfaster sa...

"Bättre brödlös än trådlös"
Det var allt för idag.

reneesfotoblogg sa...

Jo tack, det låter ju bra men har du hört talas om kärringknut?

Märta sa...

Men?! Är det inte den röda tråden man ska hålla sig till? *förvirrad*

Shamrock sa...

jobbigt när alla trådar har samma färg

Shamrock sa...

vad ska du med ett slut till? Tänk Tomtebobarnen som slutar med "så har du en saga som aldrig tar slut" - så kan du göra så slipper du knyta ihop trådarna

XXX sa...

Bra att du lyssnat på mina goda råd!

Magica de Hex sa...

De enda trådar jag känner till är de som då och då ploppar ut från mina kläder och som jag snabbt klipper av.

Miss Upsey Daisy sa...

Kanske inlägget "hur långt är ett snöre" passar här?

Anneli Stålberg sa...

Ja, vilket handarbete det är att skriva en roman :) Det finns oändliga trådar att komma ihåg och att dra i :D Precis som i levande livet, fast annorlunda :)

Spader Madame sa...

Bättre brödlös än trådlös... Är övertygad om att knypplerskan är ett geni!

Marina sa...

Eftersom det där med knyppling inte riktigt är min grej, får jag väl helt enkelt bara tro på ditt ord!

nillas liv på pinnen sa...

Singel: Bara för dig la jag in en bild!

Katarina: Fast outlines INNAN jag börjar skriva funkar inte för mig. Däremot att rådda i det jag redan skrivit går bra.

Cat: Testa, vet ja!

Smål: Gör det du!

Åsa: Och virrig. Som jag.

Lisbeth: Ibland känns det som om man befinner sig inuti ett garnnystan, men utmaningar stärker ju karaktären! Har jag hört.

Joanna: Ja, inte är det jag som knyter ihop dem i alla fall...;)

Annika, Bokplantan sa...

Åh, vad din roman är fin. Min ser mer ut som en trasselsudd.

Anonym sa...

Jag har faktiskt en knyppeldyna men den är som tur är förpassad till Milano. Tror inte att jag skulle kunna hålla rätt på alla trådar.