måndag 21 november 2011

Osorterade kvällstankar

Jag är faktiskt väldigt väldigt trött nu. Större delen av dagen och hela kvällen har jag skrivit. Efter att jag hade ryat ifrån i förra inlägget, och den irritationen släppt, flöt det på som bäst. Min huvudkaraktär fick också rya lite, någon rättvisa ska det ju vara. Åh, herregud, vad intressant det ska bli att läsa igenom mitt manus när det är klart. Slutresultatet kan bli vad som helst, känner jag.
Och nu är jag som sagt väldigt väldigt trött. Lealös nästan. Men sova kan det inte bli tal om för jag ska se reprisen av Babel kl.23.00. Guuud, vad jobbigt att behöva vänta en hel timme! Tur jag har en hund jag kan ut och springa med under tiden.

7 kommentarer:

Singelmamman sa...

Kan man inte se Babel på datorn, när du har ork, typ? Själv funderar jag allvarligt på att inte sitta uppe och se något sånt spännande ikväll, för sen kommer en bra film, som den om Ruwanda förra veckan, eller om Massajer. Nä, eftersom jag inte har någon hund att springa efter och med så kan jag nog dra mig tillbaka och läsa, för ovanlighet skull. Tror jag. Sicken tur att jag berättar detta för dig, väry intressant.

nillas liv på pinnen sa...

Singel: Väry interesting indeed, synd att jag inte kan klicka i någon knapp här. Nej, jag vill inte se Babel på datorn, jag vill se den på min TV i sovrummet och om det finns något sätt att koppla datorn så att man kan se det på TV'n via datorn så vet jag inte hur man gör och med tanke på allt jag måste hålla i huvudet så vill jag heller inte veta. =)

Knasterfaster sa...

Men hur ska du kunna hålla dig vaken om du ligger i sovrummet och tittar på ett program som börjar kl. 23?! Det skulle jag vilja veta. Skönt för dig och hunden att få en sen kvällspromenad i alla fall. Ni får passa på att njuta nu när det är ohalkigt och osnöigt på vägarna!

Anonym sa...

Jag ansluter proppar mellan iPhone och öron och så glor jag på den pyttelilla skärmen. Är väl kanske inte det ultimata sättet att se repriser, men det får duga...

Karin sa...

Klickade lite vilse när jag skulle dela med mig av följande uppmaning (nu finns den också på något årsgammalt inlägg om medelålderskrisens kännetecken, vilket passar rätt bra): den här ska du visa gubben Brun när ni gympar tillsammans: http://wwwb.aftonbladet.se/nyheter/0503/08/trappa_stor.jpg

nillas liv på pinnen sa...

Knaster: Jag stack ut och sprang en stund och piggnade då till. Sedan är Babel ett himla intressant program så det var inget problem att hålla sig vaken.

fruntimmerslivet: Jag börjar få för dålig syn för det. Vill heslt se på min stora TV.

Karin: Jag har kommentargranskning på äldre inlägg så jag såg din kommentar! Och den fina bilden. Jag ska skriva ut den på jobbets färgskrivare och sätta upp den så att alla (särskilt eleverna) ser. =) Tycker om den illustratören, hon som gjort Ensamma mamman, visst?

Karin sa...

Högst densamma ensamma mamma, jovisst.