måndag 21 november 2011

Vad är det för fel på folk?

En känd författare berättar kvittrande glatt på Mix Megapol hur hon lurade sin man (också kändis) när de var i Thailand genom att arrangera ett polisgripande av honom. Bilen han körde var stulen, och därför skulle han tas till häktet, fick han veta. I tjugo minuter satt han i polisbilen innan författarhustrun (som suttit på en balkong och iakttagit det hela) gav sig till känna och avslöjade att det bara var ett skämt. Vad mannen hann tänka i väntan på att bli körd till thailändskt häkte förtäljer inte historien.
Kan någon förklara för mig vad som är roligt med ett sådant skämt? Varför vill man utsätta någon man älskar för rädslan att bli satt i fängelse i ett land där man inte talar språket? Det övergår mitt förstånd. Gjorde någon så mot mig skulle det bli morsning och good bye.

22 kommentarer:

Joanna Björkqvist sa...

Fy så otäckt! Det är inte humor i min smak heller. Obegripligt rent av.

h sa...

Ser heller inget roligt i det. :/

reneesfotoblogg sa...

Vem var det, va va? Har du sagt A får du banne mig säga B, annars kan jag inte sova i natt serru!
För övrigt håller jag med dig. Urbota dumt och inte ett uns roligt. Kanske var det pay back?

Hanna Lans sa...

Bye bye hade det blivit som respons från mig om jag hade blivit utsatt för något sådant.

Gafflan sa...

Precis! Det var inte ens kul.

Titti sa...

Jaha.
Var det ett skämt?
Förstod inte det...

Zelda sa...

Nä fy! Så kan man väl inte göra?! Hittade inget skoj alls i det :(

Ninas skrivarlya sa...

Läste om det där tidigare, och varken då eller nu ser jag någon som helst humor i det hela.

Shamrock sa...

Tycker inte heller att det verkar roligt

Annika, Bokplantan sa...

Helt vansinnigt. Men intressant. Jag skulle vilja få den kvinnans karaktär i övrigt ingående beskriven för mig.

Spader Madame sa...

Jag blev också mycket förvånad. Å andra sidan är den här författarinnan ett marknadsföringsgeni, så vem vet exakt hur sant det var? Eller så är poliser extra tuffa och ska luras ännu mer? Eller så kan man anta att den just den här polisen är van/vill ha extrema kickar...

nillas liv på pinnen sa...

Renée: Camilla Läckberg. Sov gott!

Spader: Ja, de kanske lever i ett sadomachosistiskt förhållande, vad vet jag. Bara jag slipper höra dem kvittra om det på min radio.
När barn har liknande upplägg på sina "skämt" kallar vi det mobbing, och barnen tar efter oss, därför tycker jag att vuxna ska ta ett visst ansvar. Bara det.

XXX sa...

Nä inte kul och ännu mer förvånande är de "skämtare" som anser att man är fånig om man INTE tycker att det är skoj och anklagar en för att inte tåla skämt. Men som sagt, vem fan skulle uppskatta nåt slikt? Man skulle ju vara livrädd.

Anonym sa...

Kärlek är kanske inte det rätta ordet i det förhållandet. Tänker jag...

Mika sa...

Jag hörde också det... det är den enda kanalen vi får in på jobbet på morgnarna... jag tycker dom hittar på idiotiska saker varje dag där... jag gillar p3:s morgonradio. Jag tycker du ska lyssna på den också.

Spader Madame sa...

Ja, det var man hade att lyssna på där på morgonen i väntrummet hos doktorn och jag undrade - efter att inte hört något innan -vilken Martin det var. Tänkte att Stenmarcks fru inte hade den dialekten och så kom jag på det! Visst är jag ganska smart? Ny hårfärg du vet...

nillas liv på pinnen sa...

Tvillingen: Jag vet, det är verkligen tröttsamt. Speciellt när det är sexistiska och rasistiska skämt. Men även andra okänsliga.

fruntimmerslivet: Man kan verkligen undra...

Mika: Det ska jag börja med. Jag lyssnar aldrig på Mix Megapol på mornarna för jag tycker trion som leder då är urusla. De trampar ständigt över gränsen för vad som är acceptabelt, tycker jag.

Spader: Du är smartast! Med eller utan hårfärg. =)

Marina sa...

Frågan är hur roligt poliserna tyckte att det var...

nillas liv på pinnen sa...

Marina: Jag tänkte också på det. Har inte den thailändska polisen annat att göra än att utföra practical jokes för knäppa turister?

cat sa...

Om den kända författarens initialer är CL, så är det nog som så att det inte är mycket rätt uppe i huvudkontoret på den personen.

Lisbeth sa...

verkar vara lite sjuklig den människan. Att utsätta den man älskar för detta fyller väl ingen funktion. När sonen skulle gifta sig var det svensexa på gång. jag fick uppdraget att vara på besök hos honom för att vakta dottern när kidnappningen skulle ske. In stormade två poliser och grep honom. att se hans förtvivlade min när det skede vill jag inte göra igen. Fy fasen vad jag mådde dåligt. Kul hade han haft i alla fall

Madlar sa...

Nej...så gör man inte mot den man älskar. Ett skämt ska delas av båda o jag tror knappast att mannnen flabbade sig hes där i polisbilen.