söndag 8 november 2009

Äppelkaka, röd tråd och fredag

Klockan är halv elva och jag borde ligga och sova nu.
Men det går inte för jag har gjort en äppelkaka som vi skulle äta ikväll och som ännu inte är äten. Sådant kan man inte hoppa över.
Även om det innebär att man sen inte kan sova pga av övergödd mage som behöver smälta äppelkaka och vaniljsås. Och kaffe.
Måste sätta på kaffe. Ett ögonblick bara.


Nu så.
Äppelkaka, vaniljsås, kaffe och min dator.
Vad mer kan man önska?
(Kanske att jag hade en röd tråd i detta inlägg.)


I vilket fall så gör det inget att jag kommer sent i säng ikväll, för det är ju måndag imorgon.
Alltså inget man missar när man vacklar omkring i ett zombieliknande tillstånd och låtsas (så gott det går) att man har koll på läget. My speciality.


Och sen är det snart fredag! Tjoho!



PS Makalöst god äppelkaka! *mumsfilibabba*

11 kommentarer:

Vero sa...

Underbart att se fram emot fredagen på söndagskvällen. =) Me like! Man skall se positivt på saker och ting!

Själv har jag butiksdag hela dagen. Tyvärr springer måndagarna alldeles för fort förbi, men idag ska jag se till att få en massa gjort här är det tänkt.

Agneta sa...

Jag är hemma och ledig idag! Underbar måndag alltså! (Tänk om jag fick vara hemma alla måndagar... och tisdag och så vidare...! Ack ljuva tanke!)
Hoppas du kunde somna och sova gott igår, och att du får en bra måndag, trots att du jobbar...

Magica de Hex sa...

Ha ha själv sitter jag med ett färskt och nyopererat benbrott i soffan ett antal veckor framöver ... usch ...

Speja sa...

Ah, en själsfrände! Kan ställa mig bakom allt i det här inlägget! Tjoho!

Cina sa...

Måndagar är till för att hastas igenom så att man kan se slutet på veckan igen. Håller alltså med. Att snart är det fredag igen!
Äppelkakefika låter som en härlig avslutning på helgen. Även om det är sent. Men HAR man gjort en kaka så SKA den ätas. Ju!

cat sa...

Men den röda tråden var ju äpplekakan:) Är själv en ovanligt lugn måndagszombie idag, men jag gav upp i morse när jag kom ihåg att jag jobbar till 21 i kväll:(

Kommandoran sa...

Äppelkaka en fredagkväll runt halv elva, det måste vara rätt: dels förlänger man freda´n (en dag som gjord att förlänga), dels somnar du mätt och belåten (med betoning på mätt). Rätta takter!

Anonym sa...

Kaffe och äpplekaka låter gott. Men det där med att se fram till fredag kan kvitta för min del.

Mannen ska opereras och jag ska ta knorrsprutan... :(

nillas liv på pinnen sa...

Vero: Lycka till! Med att få mycket gjort på en måndag alltså.
Positivist är jag inte, ska jag kanske tillägga. Ligger inte i min natur.

Stortosmått: Lyllos dig!!! Men du förtjänar det förstås.
Sov alldeles för få timmar i natt (drygt fem) så jag är dööötrött idag.

Magica de Hex: Det lät inte så kul! (Men lite.)

Speja: Tjoho! =D

Cina: Den ska absolut ätas! Det som är kvar åker strax ner det med.

Cat: Just det, det var ett äppelkakeinlägg helt enkelt.

Kommandoran: Igårkväll var det söndagkväll. Jo, mätt var jag.

annabellan: Usch, svinis på en fredag är väl ingen hit med tanke på att man kan bli dålig ett par dagar...Och nyopererad gubbe...Ni får ha det så bra det går...Ni kommer inte ha höga förväntningar på helgen iallafall...Så det kanske blir bra!

Kommandoran sa...

Haha, jag har fredag hela veckan. Pilutta!

Ange sa...

Underbart inlägg=)