fredag 13 november 2009

Not so Fridayish

Det blev inte så mycket tjotjim i eftermiddags, fredagen till trots, för jag blev så trött efter lunch att jag släpade mig fram de sista timmarna.
Nu har jag migrän och hosta,vilket är en särdeles fin kombo, förstadie till feber (är jag helt säker på) och konstig känsla i lungorna.
Misstänker förstås svininfluensa och har mentalt börjat förbereda mig på att mitt liv kanske bara blir 47 år långt. Skulle det sen visa sig att jag överlever så blir det en glad överraskning.

12 kommentarer:

mockapocka sa...

Du skulle bara våga gå och dö i svininfluensan! Hur går det då med dina motton?!?
"Här ligger jag och duger" funkar bara om du lever.
"Det som inte dödar blir ett bra blogginlägg" vem ska då skriva dina blogginlägg?
Nej, nu bäddar du ner dig och vilar lungorna och huvudet. Medan du ligger där och duger funderar du ut vad du ska skriva om i nästa inlägg. Basta.
När du känner dig bättre kan du gärna knata iväg och få influensavaccin.

Agneta sa...

Hosta och huvudvärk borde vara förbjudet i lag! Det är ju på gränsen till outhärdligt...
Hoppas att det bara är högst tillfälligt! (Dumt tillfälle dock)
Bädda ner dig nu och se till att snabbt bli bra!

Linn sa...

Jag behöver fortfarande min mamma!

stina sa...

Huuua !!
Säg inte så där....sen att jag tänker lika dant är en annan sak.

DU !!kommer inte på frågan....våra familjer behöver oss !

Kämpar vi igenom Måndagar efter Måndagar så kämpar vi även på Fredagar....svinet eller ej *kapisch !*

Kram på dig och sköt om dig nu :O)

♥ Carina ♥ sa...

Nämen usch!! Jag håller tummarna att det är falkt alarm.
Krya på dig, kram

♥ Carina ♥ sa...

Falkt vad är det?? Ingen aning!! Falskt, ska det va :)

Camilla sa...

Men huvva vad du pratar!!
Även om det är svininfluensa så det är väl klart att du överlever.
Ha det bra och krya på dig!

Singelmamman sa...

Hosta och migrän, låter galet jobbigt. Vad det än är, kultingfeber eller riktig svinis, så krya på dig.

Malde sa...

Nu ser du till att hålla dig i livet! Basta! Jag har ju hittat dig nyss, och jag vill fortsätta läsa dina underbara inlägg...

Krya på dig!

GladaKatarina sa...

Vi ses i Nangijala! *alltid lika positiv* Fast jag tror du klarar dig. :-)

nillas liv på pinnen sa...

Mocka: Det var nog inte svininfluensa. Isåfall gick den över väldigt snabbt. Nästa vecka ska jag vaccinera mig, tror jag.

Stortosmått: Hosta i kombination med migrän hör till livets större utmaningar kan jag berätta. Känns som om skallen går itu när man får en hostattack.

Linn: Lilla hjärtat, ont krut förgås inte i första taget!

Stina: Ja, kämpa är jag ju bra på. Seghet är mitt signum.

Carina: Tack, det kanske var din tumhållning som gjorde det!

Camilla: Det verkar onekligen som att jag överlevt! =)

Singelmamman: Migrän och hosta ÄR galet jobbigt. Guds straff till mänskligheten. (Åtminstone till medelålders kärringar.)

Malde: Oj, tack, det var snällt sagt! Nu blev jag genast piggare.

Gladan: Va? Ska du till Nangijala? Vi kanske ska vänta några år..?

Magica de Hex sa...

Usch då det låter inte å himla håjkon båjkon!