lördag 7 november 2009

Ett litet lyft (måste få vara okej i min ålder)

Urusel kan man säga att jag är, ja.
Men kanske inte helt värdelös ändå?

Jag är ju superduperbra på att:

* Göra det jag har lust för
* Cykla i alla väder
* Lösa problem
* Räkna
* Prata engelska (wow wow wow, säger jag bara)
* Förstå hur saker och ting hänger ihop (här äger jag!)
* Laga mat
* Mysa med min familj
* Sitta i soffan
* Sitta överhuvudtaget
* Gympa till musik
* Lyssna på musik
* Vila
* Prata när jag har något att säga (och det är ganska ofta)
* Klaga
* Ha rätt i diskussioner
* Ha rätt i största allmänhet
* Skriva
* Åka på semester
* Skita i hur jag ser ut när jag går till jobbet
* Simma runt runt vid strandkanten i hav och sjö
* Läsa
* Se seriös ut
* Äta bananer (äter en nu)
* Fika
* Dansa (mina tonåringar håller inte med, men de har fel)
* Åka tåg
* Äta godis
* Bli förbannad (och det är jag otroligt bra på!)


MajGadd, det är tur att jag har några brister också, får man ju lov att säga!


Vad är ni superduperbra på?

18 kommentarer:

Ironia sa...

Jag tycker att det var så lite du var bra på. Nog måste du väl kunna komma på nåt mer;)
Vad jag är bra på det behöver du inte fråga....jag menar, vi snackar Ironia här....;)

GladaKatarina sa...

Gillar din lista skarpt! Känner igen mycket från din lista. *självgod* Är också bra på att laga kaffe. Och förvirra folk!

Gafflan sa...

Snodde du min lista?
Den ser ju exakt likadan ut som min, förutom bananerna. ;)))

Äppelträdet sa...

Bra idé! Skall jag nog sno.

Du är bra på idéer helt enkelt.

Maj Korner sa...

Och där fick jag lite panik. Måste skärpa till mig ordentligt för att få ihop en lista. Kanske ska ta det en annan dag!

Osloskånskan sa...

Äta choklad.
Lura mej själv.
Sy. (sant!)
Coacha andra.
Galghumor.
Morra.
Tja...

Agneta sa...

Nilla, du äger! Rockar fett! Rockr fet-fett! (jag är bra på att dricka vin.) (och för övrigt är jag ganska lik dig på att vara bra på saker, ävne om jag stavar som en kratta just nu)

pillan sa...

fniss..
bra lista . jag är bra detsamma och oxå på att
*dricka kaffe
*dricka vin
*baka onödiga saker
*äta godis
*fördriva tid m bloggen
*prata i mobilen
*köra bil
***SHOPPA****

ja det var nog några till

Vero sa...

* ordning och planering
* blunda för dammråttor
* slingra mig från disken
* dra ihop folk för party
* bli sittandes i timmar framför datorn
* på att ta död på all växtlighet inomhus
* shopping
* mysa

Det var en del som jag var duktig på...

Ha en underbar söndag

Vero sa...

Det blir lätt så. Dotra har problem med sina hål i öronen och hon är samtidigt rädd att de skall växa igen. Antar hon inte vill ta om, för hon tyckte inte det var en trevlig upplevelse inte.

Ha det gott!

Ulrika sa...

Jag känner igen mig mycket i din lista.
Mina främsta egenskaper är nog
* Uppskjuta saker
* Slappa (där äger jag)
* Vara perfekt
* Se elegant ut i mysbyxor

Nja, strunta i dom två sista annars är det jag klockrent!

Nordic sa...

Skriva
Äta
Skrika
Le

Haaaa, lite kom jag allt på! Gillar din lista, säger som S&S, du äger!

Camilla sa...

Oj,min lista blir nog inte så lång.
Jag har så svårt att säga själv vad jag är bra på.
Det är roligare och hör det från någon annan.
Men några ska jag väl komma på.

*Jag är duktig på att se på tv.
*Duktig på att sitta framför datorn.
*Göra ingenting på en ledig dag.
*Omsorgsfull med mina pensionärer.
*Duktig på att städa.
*Ansvarsfull på mitt jobb.
*Duktig på att shoppa.
*Folk säger att jag är rolig så då är jag väl det :)
Nä,nu kommer jag inte på något mer.
Ha en underbar söndag och kram på dig!

mockapocka sa...

*Är bra på att baka (kolla mina fingrar på min blogg)
*Är bra på att dansa mååånga timmar om det är bra musik
*Har även blivit riktigt bra på att göra bildspel och hålla föreläsningar (tycker åtminstone att det är kul. Kan vara samma sak...eller inte?)
Kanske finns några till saker men jag kommer inte på det just nu.
Jo, just det . Jag är en bra mamma. Tillräckligt bra i alla fall.

nillas liv på pinnen sa...

Ironia: Klart det är mer jag är bra på, svara på kommentarer t ex, men jag vill inte ta upp så många saker för det verkar så skrytigt liksom...Alltså, jag är en ganska ödmjuk person förstår du...

Gladan:Jag är också bra på att göra kaffe. Att hälla i instant i hett vatten alltså.

Gladan: Du får väl träna på att äta bananer då.

Äppelträdet: Sno på du! Ja, ideér är jag också bra på, det är ingen hejd på mina förmågor!

Maj: Då behöver du kanske göra en sån lista...?

Osloskånskan: Duktig kicka!

Stortosmått: Vet jag ju!Att du är duktig på mycket alltså.

Pillan: Fördriva tid på bloggen är jag också VÄLDIGT bra på! =)

Vero: Haha, ta död på krukväxter skulle jag också vara superduktig på om det inte vore för att annan familjemedlem tar hand om de krakarna.

Ulrika: Om det är nåt jag är säker på så är det att du ser elegant ut i mysbyxor. Bara så du vet.

Nordic: Hej på dig vännen! Skrika är jag också grym på! =)

Camilla: Göra ingenting på en ledig dag är fan en supertalang att ha dessa dagar. Grattis, säger jag!

Mocka: Jag vill också dansa många timmar! Ta med mig nästa gång.

* M E T T E * sa...

Jag får en sådan obetvinglig lust att träffa dig när jag läser detta! Jag är säker på att dig kan man sitta bredvid, i varsin ände av en enormt stor soffa med varsin enormt stor kaffe, och läsa varsin bok utan att snacka i onödan. Och när man säger nåt kommer det bara kloka saker, jajamänsan (tex kan du räcka mig fatet med äppelkaka, tack?)

nillas liv på pinnen sa...

METTE: Hahahaha! Det vore en hit, no doubt! =D

DDT sa...

Själv äger jag i paradgrenen stirra-rätt-ut-i-luften.