torsdag 12 november 2009

Tio saker

Några reseminnen:

Har blivit uppläxad av hotelmanager i London för att jag, tillsammans med min kompis, stod och hängde i hotellfönstret topless. (Alltså, vi svarade bara några killar som ropade till oss från andra sidan gatan!)

Har bott i bungalow direkt på stranden i Thailand för 5 kr/natt.

Kom en gång till Caracas busstation kl. 03.00 på natten och hamnade mitt i ett skottdrama.

Jag har övernattat på bordell i Malaysia.

Jag har sett Mount Everest i gryningsljus.

Jag har åkt Transibiriska järnvägen och bilat USA från coast to coast.

Har varit i Kina och lyckats övertala kinesiska myndigheterna att låna ut pengar till mig. (Har lite dåligt samvete för att jag aldrig betalade tillbaka dem...)

Fick klart för mig att jag ville bli lärare i en liten stad uppe i Anderna.

Jag är inte rädd för döden. Inte vad jag vet iallafall.


11 kommentarer:

Agneta sa...

Shit vilka spännande saker du varit med om!

Men jag får det bara till nio. Du har elva kvar! Men jag antar att du tänker efter just nu...

Camilla sa...

Oj,vilka äventyr du varit med om.
Sådant händer bara i film,trodde jag :)
Ha det bra och kram på dig!

Kommandoran sa...

Naughty Nilla! Halvnaken i ett hotellfönster, det borde du kunna drämma till med inför nån elev om den är kaxig (eller tycker att du är gammal o träig:)

Äppelträdet sa...

Åh, plötsligt vill jag bara ut och resa!

GladaKatarina sa...

Är så sabla avis på dig just nu att jag förmodligen är alldeles gröööön! Men det var kul att läsa! :-)

Osloskånskan sa...

Vilka reseäventyr!! Och jag som bara kom till Norge....

cat sa...

Det överträffar mina galna påhitt utomlands (förr i världen) med hästlängder:)

nillas liv på pinnen sa...

Stortosmått: Jag skrev transsibiriska järnvägen och USA coast till coast i samma mening! Alltså är det tio.

Camilla: På film och i mitt liv! =)

Kommandoran: Jag tror det är den typ av information som de väljer bort om de har chansen...

Äppelträdet: Ja, det är himla mysigt!

Gladan: Du som ska till London nu! Det är bara att du tar av dig bh:n och slänger upp hotellfönstret på vid gavel. Garanterad succé!

Osloskånskan: I ditt vackra land har jag knappt aldrig varit, så det har jag kvar.

♥ Carina ♥ sa...

Har du inte rest mer än så??(hihi)

Osloskånskan sa...

Låna hue? Inte ont i det idag, men gudbedre så mycket trams i det!

Madlar sa...

Underbart! Kan bl.a kvala in med att ha blivit jagad av elefant på savannen, kört vilse i monsunregn o startade därmed en skallgångskedja. Jädrar vad kul jag haft!