lördag 28 november 2009

Grrrrrrrrrrrrrrr!

Fick ett mobilsvarmeddelande igår.
Då slår man 222 och sen lyssnar man.
(Så mycket har jag lärt mig.)
Det var en arbetskompis, vi kan kalla henne Rosa, som ville att jag skulle ringa upp hennes mobil på nummer blablablablabla.
"Hm, varför rabblar hon sitt nummer", tänkte jag. "Hon vet ju att jag har det sparat på min mobil."
Eftersom jag var ute på vift och upptagen just då bestämde jag att jag skulle ringa henne när jag kom hem.
Vilket jag glömde bort.
För en stund sedan kom jag på det och letade hennes nummer i mina kontakter. I mobilen, alltså.
Ingen Rosa.
Jag vet att jag en gång sparade hennes nummer så det måste vara mobilen det är fel på.
"Nåja, jag kan ju ringa 222 igen och lyssna mig till hennes nummer", tänkte jag som är en problemlösare av stor rang.
Men, se det gick inte för hos 222 sa de bara att jag inte hade några meddelanden.
Är det bara jag som får frispel på den nya tekniken???
Nänä, okej, mobiltelefoner har funnits ett tag och kanske inte går under rubriken Ny teknik.
MEN ÄNDÅ!!!
*samlar ihop min mobil, alla jävla fjärrkontroller, diverse batteridrivna cykellysen, min digitalkamera, alla odefinierade laddare och tänder på*

16 kommentarer:

Camilla sa...

Men alla dessa saker är bra att ha också :)
Ha det bra och kram på dig!

nillas liv på pinnen sa...

Camilla: Nej, det är de inte!

Osloskånskan sa...

Oj! Bål! Jag tar med korv!

Maj Korner sa...

Det var inte så att de sa: Du har inga NYA meddelanden? För det har du ju inte, däremot ett gammalt. Vad händer om du lyssnar lite längre? Kanske kommer de gamla då.

nillas liv på pinnen sa...

Osloskånskan: Ta någon med vitlök och chili i, tack.

Maj Korner: Jo, de sa NYA meddelanden men det går inte att lyssna på de gamla som man lyssnat på tidigare, upplyste min dotter mig om.

MissC sa...

Irriterande..! Förstår dig helt :)

Agneta sa...

Jo, det ska gå att lyssna på gamla meddelanden. Tror jag. Fast nu blir jag tveksam förstås. Har du testat? *inser att jag är på minerad mark*

Katarina sa...

Hade du haft mobilen avstängd? För annars kanske du har ett missat samtal från henne.

Och det låter väldigt konstigt att du inte skulle kunna lyssna på gamla meddelanden.

Men det är säkert inte meningen att håriga, gamla tanter som du och jag ska förstå den nya tekniken. Aldrig att de får spränga mitt telefonjack. ;-)

mockapocka sa...

Mobilsvar? Avancerat. Dit har jag inte kommit.

cat sa...

He he jag känner igen mig och känner med dig:)

Kommandoran sa...

Om man trycker 9 (tror jag) försvinner meddelandet. Eftersom 9 är ditt lyckotal (tror jag) gjorde du säkert så (tror jag). Om 9 dagar är det måndag, och det är i och för sig en olycksalig dag...öh, nu svamlar jag enkom för att jag ville få till en kommentar. Sad.

anne sa...

Sv. Som inte gjorde intryck!?! Jag skulle inte tro det!!! Din är en av de bättre jag stött på på bra länge!!! :)

grynet sa...

Hmmmmm....vad var det det hette nu.... hmmmm.....Jo!
Lagen om all tings jävlighet!

anne sa...

Murphys lag. Appropå kommentaren ovan.

Fast vad jag skulle säga var god morgon! :)

Magica de Hex sa...

I löve ny teknik. Men it sucks sometimes. Jag har en ny iPhone och har försökt ladda in ljudböcker "urton" gånger utan att lyckas ... hittills ...

nillas liv på pinnen sa...

MissC: Ja, väldigt!

Stortosmått: Det borde ju gå kan man tycka men min dotter säger att det inte går när det gått för lång tid sen man lyssnade på det första gången. Och hon brukar veta.

Katarina: Inte mitt heller!!! Herregud då kommer man ju bara kunna ringa ibland. När det funkar liksom.

Mocka: Men du kan ju powerpoint iallafall!

Cat: Någon tröst att vi är fler.

Kommandoran: Ska jag testa det där med att trycka 9 eller skojar du med mig aprillo?

Annne: Godmorgon! Fast det är typ kväll nu. Och tack för din snälla kommentar! =)

Grynet: Det var jag som kom på den lagen.

Magica de hex: It sucks most of the time, actually.